کد خبر 9445
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

«فولاد» و چهار شرکت دیگر آماده برای افزایش سرمایه

«فولاد» و چهار شرکت دیگر آماده برای افزایش سرمایه

مجوز افزایش سرمایه برای فولاد مبارکه و چهار شرکت دیگر به ترتیب ۲۵، ۱۹۶، ۵۱، ۳۵ و ۳۰ درصد از محل سود انباشته صادر شد و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پنج شرکت آسیا سیر ارس، فولاد خراسان، کی بی سی، فولاد مبارکه و صنایع نسوز توکا به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۲۵، ۱۹۶، ۵۱، ۳۵ و ۳۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر اساس این گزارش، "حآسا" سرمایه فعلی را از ۱۸۰ به ۲۲۵ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج صورت گرفته (تعمیرات اساسی واگن‌ها) صرف می‌شود.

سرمایه فعلی "فخاس" از ۲.۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختارمالی و جلوگیری از خروج نقدینگی، تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و جبران مخارج انجام شده در سرمایه‌گذاری صورت گرفته و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌ سرمایه‌پذیر اعمال می‌شود.

همچنین "کی بی سی" سرمایه فعلی را از ۴۹ به ۷۴ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی صرف می‌شود.

سرمایه فعلی "فولاد" از ۸۰ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌ توسعه‌ای احداث خط نورد گرم ۲، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل دارایی‌های در جریان تکمیل، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سرمایه‌پذیر صرف می‌شود.

در این میان، "کتوکا" سرمایه فعلی را از ۲۰۰ به ۲۶۰ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه گذاری‌های صورت گرفته اعمال می شود.

منبع: اکونیوز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =