کد خبر 9508
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بورس کالا| ثبت تقاضای بیش از دو برابری برای تیرآهن ذوب آهن اصفهان

بورس کالا| ثبت تقاضای بیش از دو برابری برای تیرآهن ذوب آهن اصفهان

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی و آهن اسفنجی بریکت، حجمی به مقدار یک میلیون و ۳ هزار و ۲۲۰ تن با تقاضای پایین‌تر از حجم معامله شده به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۱۰ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۰ تن محصول شامل ۱۵۹ هزار و ۲۵۰ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی، ۱۰۲ هزار تن آهن اسفنجی و ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در تالار صنعتی و حراج باز معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی و آهن اسفنجی بریکت و در مجموع ریزش حدود ۳۷/۸ درصدی محصولات، حجمی به مقدار یک میلیون و ۳ هزار و ۲۲۰ تن با تقاضای پایین‌تر از حجم معامله شده به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۱۰ تن که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژی، ورق سرد خودرو؛ سرد لوازم خانگی، ورق گالوانیزه خودرو و ورق گرم خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، در مجموع حذف ۴۴/۶ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۸ هزار و ۲۲۰ تن با میزان تقاضای ۶۵ هزار و ۲۶۰ تن به فروش رفت. آمار معاملات این محصولات به شرح زیراست:

تیرآهن
حجم عرضه شده: ۴ هزار و ۸۵۲ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۸ هزار و ۹۸۶ تومان
حجم معامله شده: ۴ هزار و ۸۵۲ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۹ هزار و ۶۷۱ تومان

در این میان تیرآهن با حجم عرضه و معامله شده به مقدار ۴ هزار و ۸۵۲ تن تن و میانگین قیمت معامله ۲۹ هزار و ۶۷۱ تومان نسبت به اطلاعیه ۲/۳ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد که تمام حجم عرضه شده نیز معامله شد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۱ هزار و ۳۴۷ تومان برای تیرآهن بال پهن طول کوتاه ۱۸ و بیشترین قیمت ۵۱ هزار و ۸۱۵ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۶ است. 

لازم به ذکر است امروز تمامی محصولات معامله شده در بخش تیرآهن، مربوط به محصولات ذوب آهن اصفهان بود که تماما به صورت تسویه ۵۰ درصد اعتباری و ۵۰ درصد نقد عرضه شده بود.

میلگرد ساده صنعتی
حجم عرضه شده: ۵ هزار و ۳۸ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۲ هزار و ۱۰۶ تومان
حجم معامله شده: حذف شد
میانگین نرخ معامله شده: ۰

میلگرد آلیاژی و کلاف
حجم عرضه شده: ۴۶ هزار و ۲۷۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۸ هزار و ۱۷۴ تومان
حجم معامله شده: ۱۰ هزار و ۷۲۸ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۶ هزار و ۴۶۰ تومان

شمش بلوم
حجم عرضه شده: ۶۵ هزار و ۹۱۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۷۶۳ تومان
حجم معامله شده: ۳۵ هزار و ۴۶۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۰ هزار و ۲۶۱ تومان

ورق سرد خودرو
حجم عرضه شده: ۳۰۰ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۳۶ هزار و ۲۲۳ تومان
حجم معامله شده: ۳۰۰ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۶ هزار و ۲۲۳ تومان

ورق سرد لوازم خانگی
حجم عرضه شده: ۳۰۰ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۳۶ هزار و ۲۲۳ تومان
حجم معامله شده: ۳۰۰ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۸ هزار و ۳۹۸ تومان

ورق گالوانیزه خودرو
حجم عرضه شده: ۶ هزار و ۵۵۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۴۰ هزار و ۸۴۳ تومان
حجم معامله شده: ۶ هزار و ۵۵۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: : ۴۰ هزار و ۸۴۳ تومان

ورق گرم خودرو
حجم عرضه شده: ۳۰ هزار و ۳۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۱ هزار و ۳۷ تومان
حجم معامله شده:۳۰ هزار و ۳۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: : ۳۱ هزار و ۳۷ تومان

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۱۰۲ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۹۹ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۳۹/۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۱/۲ درصدی معادل ۱۵۲ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز علیرغم افزایش حجم عرضه نسبت به هفته های قبل، رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۸ هزار و ۹۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۶/۷ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۲ هزار و ۹۱۵ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین ک میلیون و ۳ هزار و ۲۲۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با ریزش ۳۹ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۱۳ هزار تن با میزان تقاضای ۵۸۱ هزار تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

بورس کالا| ثبت تقاضای بیش از دو برابری برای تیرآهن ذوب آهن اصفهان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =