کد خبر 9514
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

بازار آهن در چُرت بین تعطیلی!/ قیمت‌ها در حداکثر ثبات

بازار آهن در چُرت بین تعطیلی!/ قیمت‌ها در حداکثر ثبات

امروز در کف بازار آهن با توجه به اینکه روز بین تعطیلی نیز است تقریباً تمامی مقاطع فولادی در حداکثر ثبات قیمتی نسبت به چهارشنبه هفته گدشته بوده و به عبارتی در چرت بین تعطیلی به سر برد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبرنگار آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار آزاد با نوسان کاهشی ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد. این اسکناس در بیشتر روزهای هفته گذشته در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی نوسان داشت و امروز با کاهش قیمت وارد کانال ۵۴ هزار تومان شده و در حال حاضر با قیمت ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان در حال معامله است و احتمال برگشت به قیمت‌های پایین‌تر را نیز دارد.

امروز بازارآهن و فولاد نیز نیمه‌تعطیل بود و عرضه و تقاضا در تقابل چندانی با یکدیگر قرار نداشتند. معامله‌گران، مبادلات این بازار را محدود عنوان می‌کنند و دلیل آن را علاوه بر نبود نقدینگی، انتظار برای کاهش قیمت‌ها برای روزهای آینده و شب عید عنوان می‌کنند.

هر چند به این احتمال معاملات امروز آهن اسفنجی در بورس کالا قوت بخشید چرا که در معاملات امروز این محصول، با افزایش حجم عرضه  ۳۹/۷ درصدی به مقدار ۱۰۲ هزار تن و کاهش ۱۰/۹ درصدی نرخ معاملاتی آن نسبت به هفته قبل و معامله آن با قیمت میانگین ۱۲ هزار ۹۱۵ تومان روبه رو بود.

این در حالی است که هفته گذشته میانگین نرخ معامله این محصول به قیمت ۱۵ هزار و ۷۴۹ تومان که بالاترین نرخ معامله شده آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲ بود، ثبت شد.

به هرحال با برداشته شدن محدودیت‌های گازی در پی گرم شدن هوا و افزایش تولید و عرضه این مواد اولیه که پاشنه آشیل صنعت فولاد محسوب می‌شود، همچنین در کنار ادامه روند نزولی قیمت دلار، احتمال کاهش قیمت انواع مقاطع فولادی برای شب عید دور از انتظار نیست. 

بدین ترتیب طی هفته جاری نیز فعلا روند کاهش قیمت ها پس از ثبت نرخ پایانی آهن اسفنی امروز ادامه دارد چرا که قیمت کف شمش برای عرضه روز دوشنبه ۲۳ بهمن مبلغ ۱۹ هزار و ۷۱۲ تومان تعیین شد که نسبت به هفته قبل حدود ۴۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. به همین ترتیب این روند کاهشی در سایر مقاطع مانند میلگرد و تیرآهن نیز که نرخ آنها تاثیر مستقیم از نرخ شمش دارد کم خواهد شد.

اما امروز در کف بازار آهن با توجه به اینکه روز بین تعطیلی نیز است تقریبا تمامی مقاطع فولادی در حداکثر ثبات قیمتی نسبت به چهارشنبه هفته گدشته بوده و به عبارتی در چرت بین تعطیلی به سر برد. 

در این میان در بخش فروش میلگرد تعداد کمی از شرکت‌ها کاهش قیمت جزئی در حد ۲۰۰ تومان داشتند که یکی از آن ها میلکرد قائم بود که نرخ انواع سایزهای خود را بین ۲۳ هزار و ۹۰۰ تا ۲۴ هزارو ۵۰۰ اعلام کرد. 

تنها افزایش نرخ میلگرد نیز امروز مربوط بهنرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان برای تحویل درب کارخانه به میزان ۵۰ الی ۶۰۰ تومان نسبت به چهارشنبه بود بین ۲۴ هزار تومان تا ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان برای انواع سایزها اعلام شد.

انواع ورق گالوانیزه، روغنی، رنگی کرکره رنگی و عرضه گالوانیزه نیز امروز در ثبات قیمتی بود و قیمت انواع رول های ورق روغنی مبارکه بین ۴۵ هزار و ۲۰۰ تا ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

قوطی پروفیل انواع شرکت‌های مبارکه و اهواز نیز با کاهش همراه بود و به ترتیب ۳۹ هزار ۸۰۰ تومان و ۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان برای ضخامت ۲/۵ از طرف این شکت‌ها اعلام شد. 

ورق سیاه فولاد مبارکه نیز امروز تغیی قیمتی نداشت و بین ۴۰ هزار و ۷۰۰ تا ۴۴ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد. 

نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز امروز نه تحویل درب کارخانه و نه تحویل انبار اعلام نشد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =