کد خبر 9664
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

بورس کالا| عرضه کم همراه با رقابت بالا برای نبشی و ناودانی بورسی

بورس کالا| عرضه کم همراه با رقابت بالا برای نبشی و ناودانی بورسی

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد، با حذف کامل کنسانتره و در مجموع حدود ۴۲ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۵۸ هزار و ۳۳۹ تن با میزان تقاضای کمی بالاتر از حجم معامله شده به مقدار ۵۹ هزار و ۹۲۳ تن به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز یکم اسفند ۱۴۰۲، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۲۶ هزار و ۲۱۴ تن انواع ورق گالانیزه G، قلع اندود، ورق سرد و گرم B، شمش، نبشی و ناودانی و همچنین ۷۴ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن‌دانه‌بندی، کنسانتره و گندله و در مجموع ۱۰۰ هزار و ۷۱۴ تن محصولات زنجیره فولاد عرضه شد. 

اما در انتهای معاملات امروز با حذف کامل کنسانتره و در مجموع حدود ۴۲ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۵۸ هزار و ۳۳۹ تن با میزان تقاضای کمی بالاتر از حجم معامله شده به مقدار ۵۹ هزار و ۹۲۳ تن به فروش رفت. 

آمار عرضه و معامله محصولات زنجیره فولاد امروز در بورس کالا در زیر ارائه شده است:

ورق سرد B
حجم عرضه شده: ۵ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۳۶ هزار و ۹۴۹ تومان
حجم معامله شده: ۸۵۰ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۶ هزار و ۹۴۹ تومان

ورق قلع اندود
حجم عرضه شده: هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان
حجم معامله شده: ۳۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده:۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان

ورق گالوانیزه G
حجم عرضه شده: ۱۷ هزار ۳۵۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۹ هزار و ۹۴۲ تومان
حجم معامله شده: ۴ هزار ۵۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۴۴ هزار و ۴۴۶ تومان

در جریان معامله ورق گالوانیزه G با ریزش ۷۴ درصد حجم عرضه شده که عموما عرضه‌های نقدی بودند، رقابت برای عرضه های اعتباری بالاگرفته و نرخ معامله پایانه به قیمت میانگین ۴۴ هزار و ۴۴۶ تومان ثبت شد. 

گفتنی است برای عرضه برخی شرکت‌های عرضه کننده اعتباری ورق گالوانیزه G رقابت بالایی در گرفت و به عنوان نمونه برای عرضه هزار تنی شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری ۳ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا ثبت شده و رقابت باعث معاملات آن ۸/۵ بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۴۴ هزارو ۴۵۴ تومان باشد. 

بالاترین رقابت ورق گالوانیزه امروز نیز مربوط به عرضه ۲ هزار تنی ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان بود که با تقاضای ۵ هزار ۳۰۰ تن روبه رو و نرخ پایانی آن ۹/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به ثیمت ۴۴ هزار و ۹۱۴ تومان ثبت شد. 

ورق گرم B
حجم عرضه شده: ۵۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۳۰۸ تومان
حجم معامله شده: ۵۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۳ هزار و ۶۶۹ تومان

در میان معاملات امروز نرخ پایه عرضه شده برای ورق گرم شرکت لوله و نورد اهواز در معاملات امروز ۲۳ هزار و ۴۵ تومان تعیین شده بود که در جریان معاملات با استقبال بیش از سه برابری نسبت به حجم عرضه با تقاضی  هزار و ۵۵۰ تن مواجه شد.

میزان رقابت برای این محصول باعث شد نرخ پایانی با بیش از ۴۶ درصد تغییر نسبت به نرخ پایه حدود ۱۰ هزار تومان بالاتر به قیمت ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شود. 

ناودانی
حجم عرضه شده: ۷۲۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۲ هزار و ۶۱۴ تومان
حجم معامله شده: ۷۰۸ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۳ هزار و ۱۳۲ تومان

نبشی 
حجم عرضه شده: هزار و ۶۴۴ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۲ هزار و ۳۰۸ تومان
حجم معامله شده:
میانگین نرخ معامله شده: ۲۳ هزار و ۴۳۳ تومان

نبشی و ناودانی نیز امروز با حجم کم عرضه اما با رقابت بالایی خصوصا در بخش عرضه اعتباری روبه رو شدند طوری که قیمت ناودانی با ۵/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۹۱۳ تومان به طور کاکل فروش رفت. برای نبشی نیز پس از حذف ۱۰ درصد از عرضه‌های نقدی، هزار و ۴۶۹ تن با میزان تقاضای ۴ هزار و ۲۰۸ تن و ۵ درصدبالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۴۳۳ تن به فروش رفت. 

 در تالار حراج باز و صنعتی نیز پس از حذف کنسانتره سنگ آهن از میان محصولات سنگ آهنی عرضه شده، ۲۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی و ۳۰ هزار تن گندله بدون رقابت خاصی براساس قیمت پایه معامله شدند. 

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به نرخ پایه نشان می‌دهد:

بورس کالا| عرضه کم همراه با رقابت بالا برای نبشی و ناودانی بورسی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =