کد خبر 9680
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

محمدیاسر طیبب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه:

انتظار صنعت فولاد از دولت تسهیل‌گری است

انتظار صنعت فولاد از دولت تسهیل‌گری است

ویژه نامه عصر فولاد: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ما خیلی منتظر نیستیم که دولت در حوزه‌های برق، گاز، آب و به طور کلی انرژی، مسائل را حل کند فقط انتظار داریم تسهیل‌گری انجام دهد.

به گزارش آهن نیوز، محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به لزوم حمایت دولت از صنعت فولاد، بیان کرد:  در سال‌های گذشته ما با بانک‌های جهانی ارتباط نداشتیم و طبیعتا این موضوع، مقداری کار را برای فولادسازان ما سخت می‌کند. امروز می‌بینیم کشورها برای توسعه‌ی فولاد سبز، تسهیلات و یارانه‌های جبرانی قابل ملاحظه‌ای در عرصه بین‌المللی برای افرادی که به سمت فولاد سبز حرکت کنند قرار داده‌اند. این موضوع برای شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند بسیار تسهیل‌گر است.

چین در دو دهه‌ی گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیارد دلار تسهیلات جاری در اختیار صنعت فولاد قرار داده است. این موارد در رقابت‌ها مهم است اما ما بدون این‌ها و با محدودیت این موارد، با منابع داخلی خودمان پیش رفته‌ایم.

وی به نقش تسهیل گری دولت اشاره و تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است پایداری و ثبات قوانین در حوزه‌ی زیرساخت‌ها است؛ حمایت‌های هدفمند از صنعت که بتواند به توسعه‌ی زیرساخت‌ها کمک کند و مجوزهایی که باید داده شود. ما خیلی منتظر نیستیم که دولت در حوزه‌های برق، گاز، آب و به طور کلی انرژی، مسائل را حل کند فقط انتظار داریم تسهیل‌گری انجام دهد و شرایطی فراهم کند که مزیت‌های این صنعت از ما گرفته نشود و این صنعت را که به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود و پشتیبان سایر صنایع است با سیاست‌های تعرفه‌ای و تسهیل‌گری در تأمین مواد خام و اولیه حمایت کند.

طیب نیا افزود: صنعت فولاد ما، صنعت مقاومی است و علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها، راه خودش را پیدا کرده است. اگر مزیت‌های آن را حذف نکنیم این صنعت مسیر خود را ادامه خواهد داد و به سایر صنایع کمک می‌کند تا قوت بگیرند.

این گفت و گو در اولین شماره از ویژه نامه عصر فولاد منتشر شده است.

انتظار صنعت فولاد از دولت تسهیل‌گری است

بیشتر بخوانید

اولین ویژه نامه عصر فولاد منتشر شد

انتهای پیام/

کد خبر 9680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =