کد خبر 9697
۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با آهن‌نیوز:

وزارت نیرو افزایش تولیدات فولادی را مصادره به مطلوب نکند!

وزارت نیرو افزایش تولیدات فولادی را مصادره به مطلوب نکند!

در پی انتشار گزارش وزارت نیرو مبنی بر افزایش تولید محصولات فولادی به واسطه رشد برق تحویلی در سال ۱۴۰۲، احمد دنیانور ضمن عدم تایید این گزارش، گفت: دلیل این افزایش تولید به علت اضافه شدن خط تولید جدید در این صنعت بوده و ربطی به مصرف برق نداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، اخیرا وزرات نیرو در گزارشی از افزایش متوسط میزان برق تحویلی به صنایع انرژی بر از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با سال گذشته خبر داده که عنوان شده این رشد، تاثیری مستقیم بر افزایش ظرفیت و میزان تولید صنایع در فصل جاری داشته است.

در این گزارش آورده شده: به عنوان نمونه در سایه افزایش محسوس میزان برق تحویلی به صنایع فولادی در فصل گرم سال جاری در مقایسه با فصل گرم سال گذشته و منطبق بر آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید آهن اسفنجی در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی و نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ رشد ۲۷ درصدی داشت و در بخش فولاد میانی نیز تولید امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰درصدی را ثبت کرد.

در این میان خبرنگار آهن‌نیوز طی تماس با یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن‌ تولیدکنندگان فولاد، از تایید صحت این افزایش در سایه افزایش برق تحویلی به صنایع پرسش کرد. 

احمد دنیانور، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولادی ایران، ضمن عدم تایید ادعای وزارت نیرو مبنی بر افزایش تولید محصولات فولادی به واسطه رشد برق تحویلی، گفت: دلیل این افزایش تولید به علت افزایش اضافه شدن خط تولید جدید در این صنعت بوده و ربطی به مصرف برق نداشته است.

وی در ادامه افزود: بهتر است وزارت نیرو به جای این آمارسازی‌ها، به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای واحدهای صنعتی و تولیدی باشد. 

دنیانور گفت: این وظیفه ذاتی وزارت نیرو است که زیرساخت‌های برق اعم از تولید، ترازیت و تحویل آن به تمامی واحدها و مصرف‌کنندگان را فراهم کند. بنابراین  آمارسازی کمکی به وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه حرفه‌ای فنی و عمرانی نمی‌کند. 

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولادی ایران، در پاسخ به این پرسش که آیا هیچ تغییر محسوسی در تامین انرژی صنایع امسال مشهود بود، پاسخ داد: در بخش تامین گاز خیر اما بخش تامین برق امسال با مدیریت بهتری نسبت به سال‌های قبل انجام شد. 

او با ذکر این که محدودیت‌ها به مانند سال‌های قبل بوده و حتی واحدهای بزرگ فولادی بودند که تا یک ماه برق نداشتند، اضافه کرد: اما امسال با توجه به مدیریت بهتری که در این محدودیت‌ها اعمال شد، با غافلگیری کمتری برای واحدها همراه بود. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =