کد خبر 9769
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

تداوم رقابت بالا برای خرید نبشی و ناودانی در بورس کالا

تداوم رقابت بالا برای خرید نبشی و ناودانی در بورس کالا

امروز نبشی در تنوع بالا و از طرف شرکت‌های متعددی با دو مدل تسویه (نقدی و اعتباری) عرضه شد که با حذف فقط ۱۵/۵ درصد از حجم عرضه شده، مابقی با رقابت بالایی با میزان تقاضای ۴ هزار و ۳۰۰ تنی و رقابت ۲ درصدی قیمت به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۸ اسفند ۱۴۰۲، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۵۲ هزار و ۵۶۶ تن انواع ورق گالانیزه G، ورق سرد و گرم B، نبشی و ناودانی و همچنین ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن، کنسانتره و گندله و ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد.

در مجموع میزان عرضه‌های امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا به میزان ۱۰۲ هزار و ۶۶ تن بود.

اما در انتهای معاملات امروز محصول گندله از بخش سنگ آهن به دلیل نبود تقاضا حذف شد.

در مجموع عرضه امروز در پایان معامله، ۵۳/۶ درصد ریزش داشت. 

پس از این ریزش حجم معامله شده امروز ۴۷ هزار و ۳۵۷ تن بود که با تقاضای بیش از ۱/۵ برابر حجم معامله شده به میزان ۸۲ هزار و ۴۱۰ تن روبه رو شد. 

عمده تقاضای امروز برای نبشی، ورق گرم و کنسانتره بود.

تداوم رقابت بالا برای خرید نبشی و ناودانی در بورس کالا

آمار عرضه و معامله محصولات زنجیره فولاد امروز در بورس کالا در زیر ارائه شده است:

ناودانی
حجم عرضه شده: ۲ هزار و ۶۶ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۴۱۴ تومان
حجم معامله شده: ۲ هزار و ۶۶ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۴ هزار و ۳۶۶ تومان

ناودانی امروز در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲ ۱۴ و ۱۶ از طرف چهار شرکت به صورت اعتباری عرضه شد که در پایان با رقابت بالا، نرخ پایه حدود ۴ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۴ هزار و ۳۴۲ تومان به فروش رفت. 

نبشی
حجم عرضه شده: ۲ هزار و ۹۴۳ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۱۶ تومان
حجم معامله شده: ۲ هزار و ۴۸۴ تن
میانگین نرخ معامله شده:۲۳ هزار و ۴۹۲ تومان

نبشی نیز امروز در تنوع بالا و از طرف شرکت‌های متعددی با تسویه هم نقدی و هم اعتباری عرضه شد و با حذف فقط ۱۵/۵ درصد حجم عرضه شده مابقی با رقابت بالایی با میزان تقاضای ۴ هزا رو ۳۰۰ تنی و رقابت ۲ درصدی قیمت به فروش رفت. 

ورق گرم B
حجم عرضه شده: ۱۵ هزار و ۵۷ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۱۵۹ تومان
حجم معامله شده: ۱۵ هزار و ۵۷ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۱ هزار و ۵۳۹ تومان

در میان معاملات امروز نرخ پایه عرضه شده برای ورق گرم شرکت لوله و نورد اهواز در معاملات امروز ۲۳ هزار و ۴۵ تومان تعیین شده بود که در جریان معاملات با استقبال بیش از سه برابری نسبت به حجم عرضه با تقاضی  هزار و ۵۵۰ تن مواجه شد.

میزان رقابت برای این محصول باعث شد نرخ پایانی با بیش از ۴۶ درصد تغییر نسبت به نرخ پایه حدود ۱۰ هزار تومان بالاتر به قیمت ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شود. 

ورق سرد B
حجم عرضه شده: ۱۴ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۳۶ هزار و ۹۶۱ تومان
حجم معامله شده: هزار و ۴۵۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۶ هزار و ۹۶۱ تومان

ورق گالوانیزه G
حجم عرضه شده: ۱۸ هزار ۵۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۴۲ هزار و ۱ تومان
حجم معامله شده: ۶ هزار ۳۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۴۲ هزار و ۸۸۷ تومان

در جریان معامله ورق گالوانیزه G با ریزش ۷۴ درصد حجم عرضه شده که عموما عرضه‌های نقدی بودند، رقابت برای عرضه های اعتباری بالاگرفته و نرخ معامله پایانه به قیمت میانگین ۴۴ هزار و ۴۴۶ تومان ثبت شد. 

گفتنی است برای عرضه برخی شرکت‌های عرضه کننده اعتباری ورق گالوانیزه G رقابت بالایی در گرفت و به عنوان نمونه برای عرضه هزار تنی شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری ۳ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا ثبت شده و رقابت باعث معاملات آن ۸/۵ بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۴۴ هزارو ۴۵۴ تومان باشد. 

بالاترین رقابت ورق گالوانیزه امروز نیز مربوط به عرضه ۲ هزار تنی ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان بود که با تقاضای ۵ هزار ۳۰۰ تن روبه رو و نرخ پایانی آن ۹/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به ثیمت ۴۴ هزار و ۹۱۴ تومان ثبت شد. 

آهن اسفنجی
حجم عرضه شده: ۱۰ هزار تن 
نرخ پایه عرضه: ۱۳ هزار و ۲۰۱ تومان
حجم معامله شده: ۱۰ هزار تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۱۳ هزار و ۲۰۱ تومان

آهن اسفنجی عرضه شده امروز توسط فولاد خوزستان به صورت نقدی و برای تاریخ تحویل ۲۷ همین ماه بود که به طور کامل با میزان تقاضای برابر با حجم معامله شده و بدون رقابت قیمتی به فروش رفت. 

 در تالار حراج باز و صنعتی نیز پس از حذف کنسانتره سنگ آهن از میان محصولات سنگ آهنی عرضه شده، ۲۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی و ۳۰ هزار تن گندله بدون رقابت خاصی براساس قیمت پایه معامله شدند. 

انتهای پیام/

کد خبر 9769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =