کد خبر 10081
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

بررسی نوسانات بازار آهن در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۲

بررسی نوسانات بازار آهن در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۲

با توجه به روند کاهشی که بر بازار آهن و فولاد حاکم است اکثرا مبادی فروش فولادی امروز با کاهش قیمت روبرو هستند اما نه کاهشی که قیمت‌ها را به نرخ دوماه پیش برگرداند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، همراه با اصلاح نرخ دلار و ریزش از سقف تاریخی خود در کانال ۶۱ هزار تومان و معامله آن در قیمت ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، بازار آهن و فولاد نیز تقریبا تعطیل، قیمت‌ها ثابت و در مواردی کم و بیش نزولی بود.

در عین حال علت سکوت این روزهای بازار آهن علاوه بر تقاضای ضعیف، حضور در ماه مبارک رمضان و رفتن اهالی به تعطیلات عید نوروز است که آن را به حالت نیمه تعطیل درآورده است.

از طرفی فروش هم صورت نمی‌گیرد و اطلاعیه فروش و عرضه مجدد کارخانه‌های تولیدی به بعد از تعطیلات ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ موکول شده است، بنابراین با توجه به روند کاهشی که بر بازار فولاد حاکم است اکثرا مبادی فولادی با کاهش قیمت روبرو هستند اما نه کاهشی که قیمت‌ها را به نرخ دوماه پیش برگرداند.

هفته جاری، هفته آخر فعالیت بورس کالا در سال ۱۴۰۲ نیز بود که طی این هفته به جز مواردی از محصولات فولادی که تسویه اعتباری داشتند مابقی عرضه‌های نقدی بدون مشتری بود و تقاضای چندانی نداشت.

بررسی نوسانات بازار آهن در ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

میلگرد امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما برخی دیگر از کارخانه‌ها نیز در محصولات خود کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را اعمال کردند.

ذوب آهن اصفهان نیز از جمله فروشنگانی است که نرخ خود را در روز جاری با ثبت اعلام کرد که لیست قیمت‌های اعلامی برای سایزهای مختلف به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۳۰۳۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۸۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۸۷۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۸۷۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان

 همچنین امروز آخرین عرضه میلگرد در بورس کالا نیز بود که میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۴ هزار و ۳۶۱ تومان یا حدود ۲۶ هزار و ۵۴۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۶۱ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۳ هزار و ۴۹۱ تومان و بیشترین قیمت ۲۵ هزار و ۶۹۱ تومان است.

تیرآهن امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود. اما کارخانه ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۲۷۰ هزار تومانی را در بخش شاخه‌فروشی اعمال کرد. 

امروز همچنین آخرین عرضه تیرآهن نیز در بورس کالا بود و طبق آمار معاملات آن، میانگین نرخ معاملاتی با ۲/۵ درصد افزایش به قیمت ۲۵ هزار و ۵۲۱ تومان ثبت شد. این قیمت نسبت به نرخ معامله شده هفته قبل محصول تیرآهن، حدود ۵۱۸ تومان کاهش دارد. 

پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان مربوط به تیرآهن طول کوتاه ۳۰ و بالاترین قیمت معامله شده ۲۸ هزار و ۱۴۴ تومان مربوط به گرید تیرآهن ۲۰ ذوب آهن اصفهان است که ۱۰/۸ درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش رفت. گفتنی است قیمت این گرید نسبت به هفته قبل حدود هزار و ۱۷۵ تومان کاهش دارد.

انواع ورق سیاه امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما نرخ ورق سیاه فولاد کاویان از برخی مبادی فروشی بت ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش اما ورق سیاه لکسین ۴۰۰ الی ۱.۱۰۰ تومان کاهش داشت. ورق سیاه فولاد مبارکه نیز امروز با ۵۰۰ تومان کاهش همراه بود. بین بازه قیمتی ۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان برای انواع ضامت‌ها اعلام شد. 

ورق گرم عرضه شده در بازار بورس کالای امروز نیز با قیمت ۳۱ هزار و ۷۷۸ تومان از طرف اکسین بسته شد. نرخ معامله شده این هفته نسبت به میانگین نرخ پایانی هفته قبل به مبلغ ۳۰ هزار و ۱۶۶ تومان، ۵/۳ درصد معادل هزار و ۶۱۲ تومان افزایش دارد. 

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته اعلام شد. 

پروفیل امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت  همراه بود. اما کارخانه‌نیکان در برخی ضخامت‌ها کاهش قیمت ۲۰۰ تومانی را اعمال کرد. میانگین نرخ معامله شده این محصول امروز با قیمت ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود. 

نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود و نرخ معاملاتی نبشی با میانگین ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ناودانی نیز با ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =