کد خبر 10144
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

بازار نیمه‌تعطیلِ آهن در روزهای آخر سال

بازار نیمه‌تعطیلِ آهن در روزهای آخر سال

با رصد بازار آهن می‌توان گفت تقریبا امروز نود درصد بازار تعطیل بوده اما در مواردی نرخ‌های اعلامی از مبادی فروش مطابق با نوسان دلار در بازار، نوسانات جزئی را تا این ساعت تجربه کرده است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ هر دلار آمریکا در روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد. با رصد بازار آهن می‌توان گفت تقریبا امروز نود درصد بازار تعطیل بوده و فعالیت‌ها صرفا به رسیدگی به حساب‌ها و صدور و ثبت فاکتورها محدود شده است. 

در این میان نرخ‌های اعلامی بازار آهن و فولاد نیز در اکثر مقاطع با بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته است. اما در مواردی مطابق با نوسان دلار در بازار، برخی از مبادی فروش نوسانات جزئی را تا این ساعت تجربه کرده است. 

یکی از این موارد میلگرد ذوب آهن اصفهان است که در ابتدای روز با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به دیروز اعلام شد اما از حوالی ظهر که نرخ دلار رو به رشد گذاشت افزایش ۲۰۰ تومانی را شاهد بود و لیست قیمتی آن به شرح زیراست:

۱۲        ⬅️           ۲۹۸۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۷۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۸۹۰۰   تومان

اما در میان دیگر مقاطع طویل فولادی تیرآهن، نبشی، ناودانی و سپری تغییری نداشته و با نرخ ثابت نسبت به روزهای گذشته اعلام شد. 

در میان مقاطع تخت فولادی نیز، برعکس روز گذشته که اکثر ورق‌های اعلامی از درگاه‌های فروش با افزایش همراه بودند، امروز جو غالب این بازار ثبات و کاهش است. 

بدین ترتیب که ورق سیاه فولاد کاویان، ورق آجدار فولاد مبارکه، ورق گالوانیزه، رغنی و ورق رنگی تغییر قیمتی نسبت به دیروز نداشتند.

اما نرخ ورق سیاه تولیدِ فولاد اکسین، با ۵۰ الی ۱۰۰ تومان و فولاد مبارکه با ۵۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش همراه است. 

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت انواع ورق در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =