کد خبر 10387
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶

بورس کالا| معامله شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۲ هزار تومان

بورس کالا| معامله شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۲ هزار تومان

امروز (دوشنبه) در بورس کالا ۲۰۰۰۰ تن شمش بلوم فولاد خوزستان برای تحویل ۱۹ اردیبهشت با تسویه ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری با ال‌سی ۹۰ روزه با قیمت میانگین ۲۲ هزار و ۷۷۸ تومان معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۰ فروددین ۱۴۰۳، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۳۵۷ هزار و ۹۹۸ تن انواع شمش بلوم، تختال و انواع ورق مبارکه شامل سرد B، گالوانیزه G، رنگی، قلع اندود و گرم B عرضه شد.

اما در پایان معاملات امروز این حجم عرضه شده، ۳۶/۶ درصد که مربوط به عرضه‌ها ورق فولاد مبارکه بود حذف شد، به عبارتی بیش از ۶۴ درصد محصولات که عمدتا شمش بودند به مرحله معامله رسید.

پس از این ریزش، حجم معامله شده امروز ۲۲۶ هزار و ۸۶۸ تن بود که با تقاضایی به میزان ۴۴۳ هزار و ۶۷۵ تن روبه رو شد. 

عمده تقاضای امروز برای شمش بلوم بود.

بیش از ۴۷ درصد عرضه شمش امروز به صورت تسویه نقدی بود که با رقابت بالایی نیز همراه شد.

بورس کالا| معامله شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۲ هزار تومان

آمار عرضه و معامله محصولات زنجیره فولاد امروز در بورس کالا در زیر ارائه شده است:

شمش بلوم
حجم عرضه شده: ۲۳۸ هزار و ۵۰۸ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۰ هزار و ۵۹۰ تومان
حجم معامله شده: ۲۰۴ هزار و ۸۶۸ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۰ هزار و ۷۲۲ تومان

قیمت پایه برای عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۱ هزار و ۱۲۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

به عبارتی نرخ پایه میانگین موزون شمش عرضه شده امروز ۲۰ هزار و ۶۹۱ (حدود کیلویی ۲۲ هزار و ۷۶۰  تومان با احتساب ارزش افزوده) روی تابلوی بورس کالا رفت که نسبت به متوسط نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۶۹۲ تومان)، صرفنظر از برخی تغییرات جزئی بطور متوسط ثبات قیمت را نشان می‌دهد.

هفته گذشته (۱۴ فروردین ۱۴۰۳)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۰ هزار و ۶۹۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

نکته قابل توجه در معامله شمش امروز، حجم کمتر عرضه‌های اعتباری (حدود ۴۷ درصد) نسبت به عرضه‌های نقدی بود.

بیشترین رقابت بر سر عرضه‌های اعتباری آهن و فولاد ارفع و فولاد خوزستان بود که با حدود ۸/۵ درصد بالاتر از نرخ پایه به ترتیب به قیمت‌های ۲۲ هزا ر۷۲۲ و ۲۲ هزار و ۷۸۸ تومان به فروش رفت. 

بدین ترتیب در معاملات امروز بورس کالا عرضه ۲۰۰۰۰ تن شمش بلوم فولاد خوزستان برای تحویل ۱۹ اردیبهشت با تسویه ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری با ال‌سی ۹۰ روزه با کارمزد ماهیانه ۲ درصد، با تقاضای اولیه ۴۳ هزار و ۴۰۰ تنی روبرو و معاملات در قیمت میانگین ۲۲ هزار و ۷۷۸ تومان به ازای هر کیلو (۸.۸ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد.

قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۲۰ هزار و ۹۲۸ تومان به ازای هر کیلو بوده است و امروز قیمت آن نسبت به معاملات هفته گذشته، ۱۸۶۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۸.۹ درصد افزایش یافت.

همچنین برای عرضه ۷۰۰۰ تنی شمش بلوم ۵SP شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد برای تحویل ۲ اردیبهشت با تقاضای اولیه ۲۲ هزار و ۶۵۰، معاملات در قیمت میانگین ۲۱۲۶۱ تومان به ازای هر کیلو (۳.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد.

قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده است و امروز قیمت آن نسبت به هفته گذشته ۱۴۶۱ تومان به ازای هر کیلو معادل ۷.۴ درصد افزایش یافت.
همچنین امروز در بورس کالا ۷۰۰۰ تن شمش بلوم ۵SP صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد برای تحویل ۱۹ اردیبهشت با نرخ ۲۰ هزار و ۵۸۰ تومان به ازای هر کیلو (۰.۴ درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد.

در مجموع میانگین نرخ معامله شده محصولات شمش در تالار صنعتی امروز ۲۱ هزار و ۱۷۷ تومان و حدود ۴۸۵ تومان بالاتر از هفته گذشته به فروش رفت.

کمترین نرخ معامله شده ۲۰ هزار و ۲۸۸ تومان مربوط به عرضه صنایع نورد حدید صدرا و بیشترین نرخ معامله شده به قیمت ۲۲ هزار و ۷۸۸ تومان متعلق به عرضه شرکت فولاد خوزستان بود. 

تختال C 
حجم عرضه شده: ۹۰ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان
حجم معامله شده: ۲۲ هزار تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان

امروز در بورس کالا، ۴۰ هزار تن تختال فولاد هرمزگان و ۵۰ هزار تن توسط فولاد خوزستان عرضه شه که در پایان معاملات با ریزش ۷۵/۵ درصد حجم عرضه، ۲۲ هزار تن با میزان تقاضای ۲۷ هزار تن و براساس نرخ پایه به فروش رفت. 

در این میان امروز اولین عرضه انواع ورق فولاد مبارکه به حجم ۲۹ هزار و ۴۹۰ تن انجام شد اما به دلایل نامعلومی از تابلوی معاملات حذف شده و اطلاع‌رسانی شد به هفته بعد موکول شد.

اما در ساعتی بعد با اطلاع‌رسانی مجدد بورس کالا اعلام شد، معامله آن ها مجدد در ساعت ۱۴:۱۵ دقیق در تالار صنعتی انجام می‌شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =