کد خبر 1066
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی در زنجیره فولاد

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی در زنجیره فولاد

تفاهم‌نامه حمایت از سرمایه گذاری در زنجیره صنعت فولاد کشور تا ۲۰ هزار میلیارد ریال با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی امضا شد.

به گزارش آهن‌نیوز، بر اساس این تفاهم‌نامه که میان شرکت ملی فولاد، ایمینو (مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی) و صندوق حمایت از سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی به امضا رسید.

شرکت ملی فولاد ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی پرداخت می‌کند تا در اختیار متقاضیان این بخش به‌ویژه شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد در توضیح این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس مذاکراتی که با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود رقم پرداختی تا ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

آقاجانلو افزود: برای اجرای این سند همکاری قرار است کمیته راهبری و کارگروه مشترکی از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین تشکیل می‌شود تا با برگزاری جلسات دوره‌ای ماهانه، به بررسی طرح‌های متقاضیان اقدام شود. طبق مفاد این تفاهم‌نامه، برنامه فوق در مدت سه سال اجرایی می‌شود که قابل تمدید خواهد بود.

وی درباره این تفاهم نامه گفت: توجه به ارتقای ارزش افزوده در زنجیره فولاد، جزو اهدافی است که در اجرای این تفاهم‌نامه پیگیری می‌کنیم که با توجه به اهمیت جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صنعت فولاد، نیاز به حمایت احساس می‌شود که این تفاهم‌نامه گامی در این باره است.

انتهای پیام/

کد خبر 1066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =