کد خبر 10721
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد

کاهش قیمت آهن آلات در پس لرزه‌های ارزی

کاهش قیمت آهن آلات در پس لرزه‌های ارزی

برخی از کارشناسان معتقدند در صورت کاهش قیمت دلار، امکان دارد بخشی از نقدینگی‌ها به خصوص از بخش حقوقی به سمت این بازارها کشیده شود، در نتیجه امکان اینکه بازار مسکن و مصالح ساختمانی با کاهش سرمایه‌گذاری روبه رو شود زیاد است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ بازار آهن آلات همانند بسیاری از بازارهای کالایی و سرمایه‌ای تاثیرپذیری شدیدی را در ماه‌های گذشته و حتی سال گذشته از بازار ارز داشت و هم‌اکنون نیز معامله‌گران گوش به زنگ نوسان قیمت دلارند، به طوریکه از صبح امروز و با انتشار خبر مربوط به تعیین قیمت دلار در بازار آزاد ( بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان) و حالت نزولی آن، قیمت انواع آهن آلات نیز با کاهش نسبتاً زیادی از سوی فروشندگان روبرو شد. 

بازار آهن از ابتدای سال تاکنون هنوز وضعیت نرمالی را به خود نگرفته است که بخشی از آن طبیعی است و هر ساله بازار از ابتدای اردیبهشت موتورش روشن می‌شود اما در همین هفته بر اساس نظر برخی از تجار و معامله گران، هفته بدون مشتری را گذرانده‌اند. 

برخی از کارشناسان معتقدند در صورت کاهش قیمت سکه و طلا، امکان دارد بخشی از نقدینگی‌ها به خصوص از بخش حقوقی به سمت این بازارها کشیده شود، در نتیجه امکان اینکه بازار مسکن و مصالح ساختمانی با کاهش سرمایه‌گذاری روبه رو شود زیاد است، البته در این میان یکی از معامله‌گران بازار معتقد است تاثیرگذاری بازار طلا بر بازار فولاد فقط جنبه روانی داشته و این موضوع همان قدر در بازار فولاد تاثیرگذار است که در بازارهای کالایی دیگر موثر است و اصولاً نمی‌توان این تحلیل‌ها را در بازار قبول کرد.

با این وجود بسیاری از مقاطع در روز جاری روند کاهشی را ثبت کرده‌اند به طوریکه ورق دو میل مبارکه با ۱۲۰۰ تومان کاهش به فروش رسیده و یا میلگرد  ۲۲ ذوب آهن ۵۰۰ تومان، صبا فولاد خلیج فارس ۲۰۰ تومان و میلگرد شاهین بناب ۳۰۰ تومان کاهش داشته است. این روند کاهشی برای محصول شمش هم بوده به طوریکه شمش ۵SP با کاهش قیمت ۲۰۰ تومان به فروش رفته است. 

نظر معامله گران این است که در حال حاضر قیمت‌ها در کف قرار دارد و در حدود ۵۰ درصد رشدی که هفته گذشته در قیمت‌ها ثبت شد با کاهش نرخ‌ها در این هفته جبران شده است، اما به نظر می‌رسد خریداران هنوز برای ورود به بازار مجاب نشده‌اند.

انتهای پیام / م

کد خبر 10721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =