کد خبر 10871
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

گزارش آهن‌نیوز از جزئیات تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا؛

خریداران از عرضه‏‏‌‏‏‌‏‏‌های امروز نوردکاران استقبال نکردند

خریداران از عرضه‏‏‌‏‏‌‏‏‌های امروز نوردکاران استقبال نکردند

براساس جزئیات معاملات امروز نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بورس کالا، ۸۶ درصد از محصولات فولادی به فروش نرسیدند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ عرضه محصولات فولادی در روز جاری و در تالار داخلی بورس‌کالا با استقبال کم خریداران مواجه شد. به‌نظر می‌رسد خریداران همچنان منتظر کاهش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت هستند و ترجیح می‌دهند خرید خود را به تعویق بیندازند. با وجود کاهش تقاضا برای معاملات نقدی، اما عرضه‌های اعتباری با استقبال خوبی مواجه شدند. رشد تقاضا برای معاملات سلف نشان‌دهنده این است که فعالان بازار احتمال جهش قیمت‌ها در بلندمدت را نسبت به نرخ‌های کنونی می‌دهند. برخی کارشناسان بازار نیز با این مساله موافق بوده و معتقدند که محدودیت مصرف برق صنایع در نهایت بر جریان کاهشی قیمت‌ها غلبه می‌کند و همچون سال گذشته رشد چشمگیر قیمت‌ها به دلیل کاهش تولید را خواهیم داشت.

امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، از ۳۶۰ هزار و ۱۱۸ تن محصول فولادی عرضه شده در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۵۳ هزار و ۸۵۴ تن یعنی معادل ۱۴ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۳۵ هزار تن تختال C در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۴۸ درصد آن، یعنی ۱۷ هزار تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۴۵ هزار ریال است که نسبت به قیمت پایه تغییری نداشته است.

همچنین، ۲۴ هزار و ۱۶۳ تن از حجم عرضه شده میلگرد، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۴۵ هزار و ۶۶۴ ریال به فروش رسید که رشد ۰٫۸ درصدی را نسبت به قیمت پایه به ثبت رسانده است.

امروز فروشندگان تیرآهن، به میزان ۳۶ هزار و ۴۴۸ تن از این محصول عرضه کردند و با استقبال ضعیف مشتریان ۳۴ درصد آن ۱٫۱ درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی یعنی با قیمت ۲۶۰ هزار و ۹۷۲ ریال به فروش رفت.

در پایان، تنها ۰٫۷ درصد از ورق گرم یعنی ۲۰۰ تن از آن با قیمت میانگین موزون ۳۰۰ هزار ریال معامله شد.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =