کد خبر 11398
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

پایداری برق صنایع امسال نیز در اولویت نیست!

پایداری برق صنایع امسال نیز در اولویت نیست!

هرچند دولت تلاش می‌کند برای کاهش برق خانگی، برق صنایع را قطع کند اما در نهایت قطعی برق صنایع به ضرر عموم مردم تمام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ چند سالی است که فرارسیدن فصل تابستان به معضل بزرگ نصایع تبدیل شده است. زیر برق آنها یا قطع شده یا با محدودیت روبرو می شود. قطعی برق صنایع که منجر به تعطیلی شرکت ها و بنگاه های تولیدی می شود، نه تنها مستقیما به درآمدزایی صنایع بزرگ فولادی ضربه می زند بلکه در نهایت به اقتصاد کشور ضربه مهلکی وارد می کند. 

حالا شاید این سوال پیش بیاید که دولت در مواجهه با این وضعیت چه می‌کند؟ باید گفت که دولت به دلیل کمبود برق و برای جلوگیری از قطع برق منازل مسکونی و تامین برق عمومی کشور، اقدام به قطع برق صنایع آنهم در اوج تولید صنایع بزرگ می کند و هیچ راه دومی نیز برایشان در نظر گرفته نمی شود. 

اکنون که هنوز اوج گرمای تابستان فرا نرسیده است و به لطف خداوند تا روزهای گذشته هوا تا حدود زیادی در اقصی نقاط کشور متعادل بود اما از گوشه و کنار اخباری پیرامون قطع برق صنایع به گوش می رسد. آنچه وزیر نیرو در روزهای گذشته اعلام کرده بود حاکی از عدم قطع صنایع در فصل تابستان است و در نهایت فعالیت در ساعات کم مصرف توصیه ای بود که از سوی دولت به صنایع ابلاغ شده است. 

هر چند توصیه ها و جلسات متعددی از سوی انجمن های فولادی و صنایع بزرگ پیرامون عدم قطع برق در فصل تابستان برگزار شد اما به نظر می رسد دولت ناچار است که با اولویت قرار دادن برق منازل مسکونی، محدودیت هایی را برای صنایع در نظر بگیرد اما آنچه مورد توجه است اینکه دولت ها و تصمیم سازان باید بدانند که با قطع برق، تولیدات کارخانجات و شرکت های تولیدی کاهش می یابد و این کاهش سبب افزایش کالاهای دیگر می شود و در نهایت به اقتصاد عمومی آسیب می رساند. 

انتهای پیام/ م

کد خبر 11398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =