کد خبر 1365
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

معماری ایستگاه‌های مترو تغییر می‌کند

معماری ایستگاه‌های مترو تغییر می‌کند

به دنبال تغییر نگرش صورت گرفته ایستگاه‌های جدید مترو تهران با شکلی متفاوت از گذشته ساخته و در اختیار شهروندان قرار ‌خواهند گرفت.

به گزارش آهن‌نیوز، مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران در این باره گفت: سیر تکامل معماری ایستگاه‌های در حال تکمیل شبکه متروی پایتخت به شکلی پیش‌ رفته ‌است که در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از قبیل ایستگاه‌های محمدیه، برج میلاد، آهنگ، بوستان گفتگو، مرزداران، شهرک آزمایش و این اواخر ایستگاه شهدای هفدهم شهریور با طراحی‌های چشم‌نواز به منصه ظهور رسیدند و حتی ایستگاهی مثل ایستگاه آهنگ موفق به کسب عناوین ارزنده از مراجع معتبر داخلی شد.

درستی در ادامه با بیان اینکه نمود عینی چنین رویکردی در شکل‌گیری ایستگاه‌های میدان کتاب و شهید دادمان نیز بزودی قابل مشاهده خواهد بود، افزود: نوع طراحی مینیمال که در عین زیبایی ایستگاه اتفاقاً هزینه‌های اجرا و بهره‌برداری آتی از سازه‌ها را تقلیل می‌دهد، از نکات بارز معماری ایستگاه‌های جدید خواهند ‌بود که البته شاخصه ایرانی – اسلامی بودن آن در همگی لحاظ می‌شود. حتی نوع نورپردازی سالن‌ها و معابر داخلی ایستگاه‌ها نیز متفاوت از گذشته بوده و این امر ضمن تلطیف فضاهای زیرزمینی، چشم‌انداز بصری آن را هم زیباتر می‌سازد.

بنا بر اعلام روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وی در پایان گفت: ایستگاه‌های در دست تکمیل و یا طراحی، ضمن آنکه ارتباط موضوعی منسجم‌تری با محیط پیرامونی خود برقرار ‌می‌سازند، در افزایش کیفیت بصری فضاهای شهری نیز نقش‌ پررنگتری ایفاء کرده و در عین حال هزینه اجرا و نگهداری از آنها کاهش خواهد ‌یافت. در واقع مصالح جدید که از طول عمر مفید بیشتری برخوردار هستند و با عنایت به فناوری‌های روز دنیا مدنظر قرار ‌گرفته‌اند، در عین رعایت الگوی ایرانی – اسلامی، چهره زیباتری را در منظر و مرئای عمومی به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =