کد خبر 140
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

ساختمان‌های ناایمن در بندرعباس شناسایی می‌شوند/ آمار دقیقی نداریم

ساختمان‌های ناایمن در بندرعباس شناسایی می‌شوند/ آمار دقیقی نداریم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: ساختمان‌های ناایمن در بندرعباس زیاد است و آتش‌نشانی همانند سال گذشته در حال شناسایی این ساختمان‌ها است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، "محمد امین لیاقت" مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با آهن‌نیوز گفت: سال گذشته ساختمان‌های ناایمن زیادی توسط آتش‌نشانی مورد شناسایی قرار گرفت و تذکرات لازم صادر شد و امسال نیز مالکان در راستای رفع نواقص ایمنی ساختمان‌های موجود اقداماتی انجام داده‌اند اما در شرایط فعلی آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن بندرعباس نداریم یا بهتر بگویم عدد دقیقی را نمی‌توانم ذکر کنم.

وی بیان داشت: ساختمان‌های ناایمن در بندرعباس زیاد است و آتش‌نشانی همانند سال گذشته در حال شناسایی این ساختمان‌ها است و بایستی بررسی‌های دقیق‌تری نسبت به این موضوع صورت گیرد.

لیاقت اضافه کرد: از یک ماه پیش و پیش از وقوع حادثه‌ی دلخراش متروپل در حال تکمیل آمار دقیق ساختمان‌های ناایمن هستیم و خدمت افکار عمومی باید عرض کنم که این بازرسی‌ها به مدت 4 ماه به طول خواهد انجامید.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ مانعی در راستای اطلاع‌رسانی درباره لیست تعداد ساختمان‌های ناایمن در بندرعباس وجود ندارد، تأکید کرد: تنها برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی از پرداختن به آمار دقیق فعلاً صرف‌نظر کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در پاسخ به تعداد بازدیدهای صورت گرفته در سال جاری نیز گفت: ٣٠ بازدید از اماکن پرخطر انجام و گزارش‌های لازم به مالکان و سازمان‌های مربوطه ارجاع داده شده است.
وی در خصوص اماکن حساسی همچون بازارچه‌ها و بیمارستان‌ها نیز عنوان کرد: بیمارستان‌ها و دیگر اماکن عمومی در حال بازدید هستند و آتش‌نشانی وظیفه دارد موارد خطرناک را تذکر دهد و سپس به عموم مردم و دستگاه‌های نظارتی اعلام کند.

گفتنی است فرجام دانش، مدیرعامل اسبق سازمان آتش‌نشانی بندرعباس پیش‌تر نام مجتمع تجاری نیلی، ستاره شهر، ستاره جنوب، بازار بزرگ هرمزگان، بازار مرکزی بندرعباس، پوراف، موژان، پاسارگاد و برج تهران را به‌عنوان تعدادی از ساختمان‌های ناایمن عمومی معرفی کرده بود.

پایان پیام/ م

کد خبر 140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =