کد خبر 1400
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

کمبود انرژی در بافت عامل عدم تکمیل زنجیره فولادی

کمبود انرژی در بافت عامل عدم تکمیل زنجیره فولادی

نماینده مردم بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های مختلفی برای این تکمیل زنجیره فولاد به منطقه آمدند و علاقه‌مند به سرمایه گذاری بودند اما چون گاز و برق نداشتیم موفقیت حاصل نشد.

به گزارش آهن‌نیوز، صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز دوم آهن اسفنجی شرکت احیا استیل فولاد بافت مدتی است که آغاز شده و اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد؛ این شرکت در فاز نخست ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی را تولید می‌کند و مجوز فاز دوم این کارخانه با تولید ۸۰۰ هزار تن دیگر نیز دریافت شده و اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای گندله‌سازی دو و نیم میلیون تنی بافت نیز انجام شده اما موضوعات فاینانس این کارخانه به نتیجه نرسید لذا کار به کندی پیش می‌رود و اکنون در مرحله خاک‌برداری است و این پروژه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه دنبال این هستیم که تکمیل زنجیره فولاد را در بافت داشته باشیم، عنوان کرد: شرکت‌های مختلفی برای این کار به منطقه آمده‌اند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بودند اما ما برق نداریم و همجوار همین کارخانه فولاد بافت می‌توانستیم زمین به آنها بدهیم اما چون گاز و برق نداشتیم موفقیت حاصل نشد.

محمدی افزود: شرکت احیا استیل فولاد بافت در حال برنامه ریزی برای تولید و تامین ۵۰ مگاوات برق است اما در مجموع شرایط نامناسبی در حوزه زیرساخت ها داریم.

وی گفت: سرمایه گذار برای یک کارخانه فرومنگنز در ارزوئیه کارها را پیش برده و این واحد تولیدی در روند تولید خود جدی است اما ۶ و نیم مگاوات برق نداریم که این کارخانه را به بهره برداری برسانیم.

محمدی بیان کرد: برای انجام این کار پیگیری هایی کردم و مصوبه ای به امضای وزیر نیرو، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس و معاونان وزیر رساندیم تا پست فوق توزیع برق برای شهرستان بافت احداث شود اما این پروژه در مصوبات سفر رییس جمهور لحاظ نشد که در نشستی مقرر شد آن را ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر 1400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =