کد خبر 1485
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

دانشجویان هرمزگانی 5 ساله بورسیه صبا فولاد می‌شوند

دانشجویان هرمزگانی 5 ساله بورسیه صبا فولاد می‌شوند

دو تفاهم نامه همکاری با موضوعات مشارکت در پروژه های دانش بنیان و همچنین بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه دانشگاه هرمزگان، میان شرکت صبا فولاد خلیج فارس و دانشگاه هرمزگان منعقد شد.

به گزارش آهن‌نیوز، احسان دشتیانه مدیرعامل صبا فولاد در آیین امضا و انعقاد این دو تفاهم نامه، بیان داشت: در راستای استفاده از توان علمی دانشگاه هرمزگان و تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت فولاد و حل مسائل فنی، این تفاهم‌نامه‌ها به امضا رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این دو تفاهم نامه، با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه، پروژه های مشترک دانش بنیان در زمینه بومی سازی قطعات مورد نیاز کارخانه صبا فولاد اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس افزود: همچنین دانشجویان نخبه دانشگاه هرمزگان در رشته های تخصصی مورد نیاز در کارخانه صبا فولاد از جمله رشته های مهندسی صنایع، مکانیک، برق و متالوژی به مدت پنج سال توسط شرکت صبا فولاد خلیج فارس، بورسیه تحصیلی خواهند شد و در این مدت آموزش آنها در دانشگاه و همچنین با حضور در کارخانه صبا فولاد صورت می گیرد تا از این طریق بستری برای اشتغالزایی جوانان نخبه این استان فراهم شود.

دشتیانه تصریح کرد: حرکت در جهت تحقق اهداف شعار سال جاری مبنی بر تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین و همچنین تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه از اهداف محوری این تفاهم نامه هاست تا ضمن تربیت نیروی بومی متخصص برای استان هرمزگان، به ارتقای فناوری های تولید صنعت فولاد در استان کمک شود.

همچنین در این مراسم، محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان با تشکر از نگاه خوب مدیران مجموعه صبا فولاد به ارتقای آموزش عالی در هرمزگان، اظهار داشت: بهره گیری از تدبیر و دانش و علم به مفهوم عینی و عملی در شرکت صبا فولاد دیده می شود.

وی گفت: تفاهم نامه های صبا فولاد با دانشگاه هرمزگان، حرکتی در راستای پیشرفت از مسیر دانش بنیان است که می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد.

رئیس دانشگاه هرمزگان افزود: دانشگاه هرمزگان مبتنی بر شعار سال، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت را در دستور کار قرار داده است و انعقاد این تفاهم نامه ها با شرکت صبا فولاد فرصتی در جهت تامین نیروی انسانی متخصص و انتقال دانش فنی برای بومی سازی ساخت قطعات صنعت فولاد و حل مسائل در این عرصه است که با ابتکار خوب مجموعه های صبا فولاد و دانشگاه هرمزگان، صورت گرفت.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولید کننده بریکت گرم آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن و یکی از سه شرکت بزرگ صادر کننده بریکت در دنیا محسوب می شود که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =