کد خبر 1517
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

بررسی آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران

بررسی آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت شمش صادراتی CIS از ۵۲۴ دلار به ۵۳۰ دلار به ازای هر تن رسید و افزایش ۱.۱ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران به منظور داشتن دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان ارائه شده است.

به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۶۳.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۳ دلاری معادل ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۳۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن تغییری را نشان نمی‌دهد.

 قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۴۳۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۶۱ تا ۴۶۶ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۱۳ مهر، افزایش ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رکود در اقتصاد جهانی، کاهش قابل توجه تقاضا برای فولاد، افزایش هزینه‌های انرژی و اختلال در زنجیره تولید جهانی به مانعی جدی در برابر افزایش قیمت فولاد در بازارهای جهانی تبدیل شده است. این عوامل چشم‌انداز بازار جهانی فولاد را تیره و تار کرده و در کوتاه مدت نمی‌توان افزایش قیمت‌ها را انتظار داشت.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت شمش صادراتی CIS از ۵۲۴ دلار به ۵۳۰ دلار به ازای هر تن رسید و افزایش ۱.۱ درصدی را تجربه کرد. قیمت اسلب صادراتی CIS نیز با افزایش ۱.۶ درصدی به ۴۶۵ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

بررسی آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران

کد خبر 1517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =