کد خبر 1669
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

در فولاد مبارکه؛

رشد تولید و افزایش بهره‌وری نتیجه مدیریت دارایی‌ها

رشد تولید و افزایش بهره‌وری نتیجه مدیریت دارایی‌ها

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه گفت: کاهش هزینه‌های تولید، رشد تولید و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین اقدامات شرکت فولاد مبارکه در ساختارهای نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی این شرکت است.

به گزارش آهن‌نیوز، حسن کفیل در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و دارایی‌های ایران اظهار داشت: طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت اطلاعات، شناسایی و ردیابی تجهیزات به‌منظور اعمال مدیریت هزینه و افزایش عمر آن‌ها، ارزیابی جامعه از وضعیت موجود، تهیه نقشه راه مدیریت دارایی‌های فیزیکی، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای کنترل پروژه‌های مدیریت دارایی‌ها از مهم‌ترین ساختارها و الزامات اولیه جهت پیاده‌سازی نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در فولاد مبارکه است.

وی افزود: شناسایی تجهیزات تعیین و اختصاص عیوب بالقوه، تعیین پارامترها، تعریف نحوه پایش وضعیت تجهیزات، مشخص کردن سطوح هشدار، برنامه‌ریزی‌های اولیه، انجام اقدامات اصلاحی در سیستم‌ها و پایش اقدامات اصلاحی توسط بازرسان فنی از مهم‌ترین محورهای نظام جامعه پایش وضعیت تجهیزات در نظام خرابی‌ها در این شرکت بوده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در شرکت فولاد مبارکه در زمینه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات اقدامات مؤثری تاکنون انجام شده و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار قطعه مواد و تجهیزات خطوط تولید فولاد مبارکه به خوبی بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای مناسب برای تعالی نت در کشور اذعان داشت: تمام پیشرفت‌هایی که در فولاد مبارکه بوده است بر پایه فرهنگ‌سازی، فرهنگ کاری، مدیریت عملکردها و مراقبت‌های سرآمدی بوده است.

کفیل تأکید کرد: از سال ۱۳۹۴ لغایت ۱۳۹۲ تعداد ۳۶۳ پروژه برای حفظ و صیانت از تجهیزات فولاد مبارکه انجام شده است و در مجموع ۲۵۰ کارشناس در این مسائل و پروژه‌ها مشارکت داشتند.

وی با اشاره به مدل تعالی نت شرکت فولاد مبارکه و مدیریت نگهداری دارایی‌ها در این شرکت یادآور شد: در این راستا به مدیریت شراکت‌ها، مدیریت قطعات، برنامه‌ریزی، مدیریت عملکردها و ساختارهای سازمانی برای بهبود پایش و دارایی‌های فیزیکی توجه جدی شده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: تاکنون در مسیر تعالی نت فولاد مبارکه از سال ۱۳۷۰ با نگهداری پیشگیرانه، سپس در سال ۷۹ با نگهداری پیشگویانه، در سال ۹۳ مدل تعالی را طراحی و پس از آن نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان و استقرار سیستم مدیریت نت با تحلیل ریشه خرابی‌ها در این زمینه در فولاد مبارکه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ساختار نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه به صورت متمرکز و نیمه‌متمرکز است و پشتیبانی مداوم خطوط تولید و تعمیرات در این ساختار اهمیت زیادی دارد و سالیانه در این زمینه ۴۵ هزار درخواست تعمیراتی را با حدود ۲.۵ میلیون ساعت در شرکت فولاد به ثبت رسیده و این توجه بیشتر به نگهداری اموال و دارایی‌های فیزیکی در شرکت فولاد مبارکه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =