کد خبر 168
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

راه‌اندازی نیروگاه‌های برقی مستقل، بهترین کمک به صنایع فولادی

راه‌اندازی نیروگاه‌های برقی مستقل، بهترین کمک به صنایع فولادی

واحدهایی که توانایی واردات نیروگاه تولید برق را دارند لازم است که مجوز فعالیت و واردات نیروگاه را از دولت و وزارت نیرو دریافت کنند تا مسیر فعالیت این واحدها برای واردات تجهیزات نیروگاهی هموار شود.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، "حسینعلی حاجی دلیگانی" نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واحدهایی که توانایی واردات نیروگاه تولید برق را دارند لازم است که مجوز فعالیت و واردات نیروگاه را از دولت و وزارت نیرو دریافت کنند تا مسیر فعالیت این واحدها برای واردات تجهیزات نیروگاهی هموار شود.

برای جلوگیری از ضرر و زیان واحدهای فولادی، لازم است که وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی به منظور تامین برق این واحدها داشته باشد.

برخی از واحدهای تولیدی محصولات فولادی دارای نیروگاه تولید برق مستقل‌ هستند. پشتیبانی و حمایت وزارت نیرو از این واحدها می‌تواند کمک شایانی به تامین برق صنایع کند.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: تاکنون وزارت نیرو هیچ‌گونه حمایتی به منظور واردات نیروگاه و ژنراتور انجام نداده است و قوانین جدید به صورتی هستند که به هیچ عنوان حامی سرمایه‌گذاران در این بخش نیستند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی اختیارات خاص و ویژه‌ای برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی برعهده دولت گذاشته و دولت قادر است در این زمینه با تصویب بخشنامه‌ها در این باره تصمیم بگیرد و مانع از افزایش قیمت محصولات فولادی به بهانه‌های مختلف شود.

صدور مجوز راه‌اندازی نیروگاه برق فولاد مبارکه

در این راستا، پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخیراً در مجلس طرح توسعه فضاهای نیروگاهی کشور توسط صنایع مصوب شده است، ابراز داشت: فولاد مبارکه برای این امر راه‌اندازی نیروگاه یک هزار مگاواتی و نیروگاه خورشیدی را در دستور کار دارد و به زودی این پروژه در شهر مجلسی شهرستان مبارکه افتتاح خواهد شد.

صالحی گفت: تا قبل از افتتاح این نیروگاه‌ها همه مسئولان وظیفه دارند که با حمایت‌های مختلف برق مورد نیاز صنعت فولاد را تامین کنند و به عنوان نماینده مردم مبارکه در این زمینه همه توان خود را به کار خواهم گرفت.

وی در خصوص تسهیل در دریافت مجوزهای راه‌اندازی نیروگاه برق فولاد مبارکه در شهر مجلسی افزود: در این زمینه مجورهای لازم صادر و مطالعات مورد نیاز در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =