کد خبر 179
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

بیشترین حجم تولید "اسلب" در سال جاری به فولاد مبارکه رسید

بیشترین حجم تولید "اسلب" در سال جاری به فولاد مبارکه رسید

عملکرد ماهانه تولید فولاد خام واحدهای فولادسازی و بخش اکتشاف معادن کشور در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز،عملکرد ماهانه تولید فولاد خام واحدهای فولادسازی و بخش اکتشاف معادن کشور در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر شد.

 بر اساس این گزارش، بیشترین حجم از تولید فولاد خام کشور در دو ماه نخست سال متعلق به تولید اسلب به میزان ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۸۷۱ تن است و بیلت فولادی با میزان تولید ۱ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۵۸۲ در جایگاه دوم قرار دارد و رتبه سوم متعلق به بلوم به میزان تولید ۲۸۱ هزار و ۹۰۴ تن است.

بر پایه آمار منتشر شده، تولید فولاد خام از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور، در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین مجموعه فولادساز کشور توانسته است با تولید یک میلیون و پانصد و سی و چهار هزار و پنج تن، بیشترین میزان از حجم تولید اسلب در کشور را داشته باشد، همچنین در واحدهای زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه، در دو ماه نخست امسال، مجتمع فولاد سبا توانست ۲۹۵ هزار و ۷۸۸ تن اسلب تولید کند و شرکت فولاد هرمزگان میزان تولید ۲۹۵ هزار و ۱۹۸ تن اسلب را به خود اختصاص دهد.

همچنین در بخش تولید کنسانتره زغال سنگ ۲ شرکت زیر مجموعه ایمیدرو طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت، ۱۱۸ هزار و ۹۷۱ تن کنسانتره زغال سنگ تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۸۴ هزار و ۱۱۶ تن بود.
از این میزان، شرکت‌های «زغال سنگ طبس»، ۱۰۵ هزار و ۲۹۵ تن و «زغال سنگ البرز مرکزی»، ۱۳ هزار و ۶۷۶ تن تولید کردند.

در بخش معدن نیز، شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو طی ۲ ماهه نخست ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۳۳۸ تن کانسنگ زغال سنگ استخراج کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۲۳۰ هزار و ۴۱۸ تن)، ۶۸۸ درصد رشد نشان می دهد.

از این میزان، «مجتمع زغال سنگ طبس» یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۱۶ تن، «شرکت زغال سنگ طبس» ۲۸۱ هزار و ۲۳۴ تن و «شرکت زغال سنگ البرز مرکزی» ۱۷ هزار و ۹۸۸ تن استخراج کردند.

میزان ارسال کنسانتره به شرکت‌های داخلی طی ۲ ماهه امسال نیز با ۷ درصد افزایش، از ۱۰۶ هزار و ۷۱۸ تن به ۱۱۴ هزار و ۶۸۷ تن افزایش یافت.

پایان پیام/ف 

کد خبر 179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =