کد خبر 1879
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ نوسانات افزایشی بازار در پی صعود دلار

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ نوسانات افزایشی بازار در پی صعود دلار

بازار آهن در پایان هفته در اکثر مبادی فروش ثبات قیمت دارند، اما همچنان برخی مبادی فروش به دنبال افزایش نرخ دلار تغییرات قابل توجهی را مد نظر قرار می‌دهند.

نوسانات قیمت دلار در دو هفته اخیر اصلی‌ترین پارامتری بود که علاوه‌بر بازار آهن که سایر بازارهای مالی را نیز تحت تأثیر قرار داد. قیمت روز آهن آلات از جمله بازارهایی بود که به تأثیر از نوسانات بازار ارز رو به افزایش گذاشت و با ایجاد هیجانی گذرا به افزایش تقاضا در این بازار منجر شد
 

بازار آهن

امروز نرخ دلار تا لحظه در نیمه‌ی کانال ۳۶ هزار تومان نوسان می‌کند و به قیمت ۳۶ هزار ۴۰۰ تومان معامله می‌شود،

در بازار میلگرد اغلب شرکت‌ها ثبات قیمت دارند، اما سه شرکت نرخ محصولاتشان را ۱۰۰ تا ۴۵۰ تومان افزایش دادند. بسیاری از کارخانه‌ها نرخ محصولات خود را ۵۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش دادند، در عین حال برخی دیگر بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

گزارش‌ها حاکی است که کف نرخ میلگرد آجدار استاندارد بین ۱۵ هزار و ۸۰۰ الی ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام ‌شد و نرخ متوسط این محصول نیز حدود ۱۶ هزار و ۲۲۵ تومان برآورد شد؛ این رقم بیانگر افزایش تقریبی ۶۳۰ تومان معادل ۴ درصد است.

قوطی آهن روز گذشته را نیز با افزایش قیمت همراه بود به طوری که رقم آن حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان برآورد شد؛ همچنین قیمت لوله مبلی، گازی، مانیسمان و ... با افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام شد.

شرکت ناب تبریز در بخش نبشی و ناودانی ثبات قیمت دارد و شرکت‌های سپهر ایرانیان، نورد آریان فولاد و گروه صنعتی نیکان تا این لحظه ۱۰۰ تا ۲۵۰ تومان افزایش قیمت دارند.

در بخش تیرآهن هنوز اعلام قیمت دقیقی از سوی شرکت‌ها نداشتیم، اما به نظر نمی‌رسد تغییر قابل توجهی داشته باشیم.

در بخش پروفیل تا این لحظه نرخ اکثر محصولات ثابت است، شرکت صدرا با عقب نشینی از کانال ۲۳ هزار تومان و ۶۰۰ تومان کاهش، نرخ محصول مبارکه خود را به ۲۲ هزار ۹۰۰ تومان رساند و شرکت یاران نیز ۱۰۰ تومان کاهش قیمت دارد.

بازار بورس

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۶ هزار و ۶۶۵ واحد رشد داشت و به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات یک هزار و ۳۶۶ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی با رشد ۱۸ واحدی، رقم ۹۷۱ هزار و ۹۰۴ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «شتران»،«کچاد»،«پارسان»،«رمپنا»،«کگل»،«شبریز»و«شبندر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «شاراک»،«دکوثر»،«رمپنا»،«ولملت»و«ولصنم» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غدشت»،«غالبر»،«سیلام»،«زمگسا»و«خنصیر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

امروز در تالار صنعتی بورس کالا قرار بود ۳۷۴ هزار و ۳۹۲ تن محصول فولادی معامله شود که از این حجم، ۲۰۳ هزار و ۹۴۸ تن به روی تابلوی معاملات راه یافت.

در همین حال، ۱۶۸ هزار و ۹۶۰ تن میلگرد روی تابلوی معاملات قرار گرفت که این مقدار۱۷۰ هزار و ۴۴۴ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح کمتر است.

همچنین تیرآهن با حجم عرضه ۲۳ هزار و ۱۵ تن روی تابلو مواجه شد که از این میزان ۲۲ هزار و ۶۷۴ تن به فروش رسید.

در ادامه ۷۰۰ تن ناودانی روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت به طور کامل معامله شد.

علاوه بر این، نبشی نیز با حجم عرضه یک هزار و ۲۷۳ تنی و با تقاضای ۳ هزارو ۳۷۲ تن مواجه شد و  تمام این مقطع فولادی مورد معامله قرار گرفت.ضمن اینکه ۱۰ هزار تن ورق گالوانیزه به طور کامل در تابلو معاملاتی بورس کالا فروخته شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =