کد خبر 2027
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

پشت پرده برکناری یا استعفای مجید عشقی از سازمان بورس چه بود؟

پشت پرده برکناری یا استعفای مجید عشقی از سازمان بورس چه بود؟

بر اساس تصمیمات جلسه صبح امروز شورای عالی بورس، محمد رضوانی فر به عنوان رئیس جدید سازمان بورس منصوب شد.

به گزارش آهن‌نیوز، چندی قبل محمد رضا پورابراهیمی در مصاحبه با اشاره به اینکه، وضعیت مدیریتی بازار سرمایه وضعیت قابل قبولی نیست از روز اول هم خدمت آقای وزیر اقتصاد مطرح کردیم، گفته بود، به نظر می‌رسد در این حوزه هم نیازمند اصلاحات جدی هستیم. امیدواریم آقای رئیس جمهور و جناب آقای وزیر اقتصاد هم ورود کنند به این موضوع و تصمیمات لازم را در خصوص مدیریت اجرایی بازار سرمایه متناسب با شرایط اتخاذ بکنند. به نظر می رسد ادامه این مسیر نمی تواند آن چیزی که اهداف ما در حوزه مباحث بازار سرمایه است را تحقق ببخشد.

اما بر اساس تصمیمات جلسه صبح امروز شورای عالی بورس، محمد رضوانی فر به عنوان رئیس جدید سازمان بورس منصوب شد.

پیش از این اعلام شد که سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با طرح استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس در جلسه امروز شورای‌عالی بورس موافقت کرده است. صبح امروز خبرهایی در خصوص استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس مطرح شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد وزیر اقتصاد با طرح این استعفا موافقت کرده است. جلسه شورای‌عالی بورس برای تعیین رئیس جدید سازمان بورس ساعت 10.30 دقیقه امروز دوشنبه آغاز شده بود. در این جلسه درباره انتصاب محمد رضوانی‌فر مدیرعامل اسبق شستا به‌عنوان رئیس جدید سازمان بورس تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است، برخی موارد از جمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار از جمله دلایل استعفای عشقی اعلام شده است.

این درحالی است که روابط عمومی سازمان بورس اعلام  کرده است؛ رئیس سازمان بورس به‌صورت کتبی استعفای خود را نوشته و این مسئله امروز در جلسه شورای عالی بورس بررسی می‌شود. برخی موارد از جمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار دلایل این استعفا اعلام شده است.

به نظر میرسد مجموعه‌ای از عوامل از جمله فشار برخی نمایندگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون اقتصادی، عملکرد کلی سازمان بورس در دوره مدیریت عشقی و بلاتکلیف ماندن موضوعاتی مثل آزادسازی سهام عدالت، تاخیر در ارائه بسته حمایت از بورس و بعد از افزایش گسترده اعتراضها در میان اهالی بازار سرمایه،‌ کاهش فشارها روی وزیر اقتصاد در شرایط فعلی نامطلوب اقتصادی کشور از جمله دلایل برکناری و یا استعفای مجید عشقی از مدیران نزدیک به احسان خاندوزی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 2027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی دوستی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    بیش از ۳ است بورس را منفی و بی ارزش کردن و حاصلش شد رشد قیمت بیش از ۱۵ تا ۳۰ برابری کالاها نمونه ان قیمت مسکن در پردیس فاز ۱۱ ان از ۱۰۰ میلیون تومان تا بیش از ۳ میلیارد تومان رشد کرد و خرید وفروش شد و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذار در بورس بعد از ۳ سال امروز شده ۳۵ میلیون تومان منفی با خریدن سهم مخابرات و یا سهم پتروشیمی ابادان و......بی توجه ای کردند به بورس
  • بیات IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    بیش از ۳ سال است بورس را منفی کردند ریزشی کردند با صف فروش قرار دادند حاصل ان شد رشد تورم رشد قیمت خودرو ربع سکه و لبنیات و........رشد بیش از ۲۰ برابری قیمت کالاها سرمایه سهامداران را در طی ۳ سال بی ارزش کردند که این بی ارزشی موجب بی ارزش شدن پول ملی کشور گردید و می گردد
  • صادقی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    من نمی دانم وقتی کسی توانایی انجام کاری را نداره، چرا باید در یک پست باشه. ای کاش آقایان اقتصادی کمی هم به نظرات مردم گوش می کردند، چه کسی از ماندن آقای عشقی در سازمان بورس راضی است، اقای عشقی در دوران تصدی چه خدمتی به سازمان بورس و حقوق سهامداران کردند جز نابودی سهامدار خرد و فراری دادن آنها به سمت بازارهای دلار و سکه. یعنی تا این اندازه کشور قحط الرجاله.