کد خبر 2037
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

افزایش ۱۰۳ درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قاینات

افزایش ۱۰۳ درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قاینات

تولید آهن اسنفجی در مجتمع فولاد قاینات از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش آهن‌نیوز، سرپرست مجتمع فولاد قاینات گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۴۷۳ هزار تن آهن اسفنجی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در این مجتمع تولید شده که در مقایسه با تمام پارسال، ۱۰۳ درصد افزایش دارد.

وی بیان داشت: سال گذشته ۲۰۷ هزار تن محصول آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قائنات تولید شد.

احمد زاده افزود: آهن اسفنجی تولید شده در مجتمع فولاد قائنات به واحدهای فولادسازی و ذوب آهن خراسان رضوی، سمنان، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی خوزستان، اصفهان، یزد، هرمزگان و کرمان ارسال می‌شود.

سرپرست مجتمع فولاد قاینات گفت: برای تولید این مقدار آهن اسفنجی، ۶۸۰ هزار تن گندله از ۳ کارخانه گندله‌سازی خواف استان خراسان رضوی مصرف شده است.

وی ضمن بیان این که واحد فولادسازی مجتمع فولاد قائنات امسال ۸۳ درصد پیشرفت دارد، افزود: مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن، تاکنون برای ۴۰۰ نفر در بخش احیای آهن اسفنجی شغل ایجاد کرده است و ۷۰۰ نفر نیز برای تکمیل بخش فولادسازی این مجتمع در حال کارند تا این واحد در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.
احمدزاده مشکل اصلی این مجتمع را قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان عنوان کرد و از وزارت نیرو و نفت خواست برای تأمین نیازهای انرژی مجتمع فولاد قائنات اقدام کنند.

پایان پیام/ف

کد خبر 2037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =