کد خبر 223
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

معدن سنگ‌آهن در اسدآباد راه‌اندازی شد

معدن سنگ‌آهن در اسدآباد راه‌اندازی شد

با راه‌اندازی معدن سنگ‌آهن در اسدآباد به نظر می‌رسد که به‌زودی ظرفیت برداشت این معدن به ۱۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش آهن‌نیوز، احمد شانیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در آیین افتتاح معدن سنگ‌آهن روستای "کمک علیا" اسدآباد بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر تأکید کرد و گفت: بهره‌برداران معادن به مسئولیت اجتماعی خود در قبال اهالی روستا عمل کنند تا رضایت آن‌ها جلب شود و مانعی برای فعالیت معادن ایجاد نشود.

محمد تاروردیان، مسئول امور نظارت و بهره‌وری معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این آیین از ظرفیت ۴۰ هزار تنی معدن سنگ‌آهن کمک علیا خبرداد و افزود: این منطقه پتانسیل خوبی در ذخایر آهن دارد و امیدواریم ظرفیت این واحد معدنی به ۱۰۰ هزار تن برسد.

محمد تاروردیان با اشاره به وجود پنج معدن سنگ‌آهن در استان همدان گفت: این معادن ۱۶ میلیون تن ذخیره قطعی آهن دارند که سالانه حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این معادن استخراج می‌شود.

به گفته او در گذشته مواد استخراج شده به‌صورت خام از استان خارج می‌شد اما در سال‌های اخیر با احداث واحدهای گندله و کنستانتره همه این استخراج فراوری می‌شود به طوریکه هم‌اکنون یک میلیون تن کنستانتره آهن در استان تولید می‌شود.

تاروردیان تأکید کرد: در این آیین شاهد افتتاح خط خردایش و پرعیارسازی معدن سنگ‌آهن کمک علیا واقع در شهرستان اسدآباد هستیم که با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در آینده شاهد احداث کارخانه کنستانتره آهن در این مجموعه خواهیم بود.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =