کد خبر 2326
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

پیشی گرفتن واردات سنگ آهن چین نسبت به صادرات

پیشی گرفتن واردات سنگ آهن چین نسبت به صادرات

بررسی‌ها نشان داد میزان واردات سنگ آهن چین نسبت به ماه اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۴ درصد رشد داشته است، این در حالی است که میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از mining، طبق بازارهای اطلاعاتی سنگ آهن چین میزان واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر به ۹۸.۸۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد میزان واردات سنگ آهن چین نسبت به ماه اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۴ درصد رشد داشته است.

آمار منتشر شده توسط گمرک چین در روز چهارشنبه (۷ دسامبر) نشان داد که واردات سنگ آهن چین در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل حدود ۴.۱ درصد افزایش یافته است، زیرا خریداران قبل از پایان سال، در انتظار اقدامات پکن برای حمایت از بازار دارایی بودند.

به نقل از چندین منبع خبری، اداره کل گمرک اعلام کرد کشور چین که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته بوده حدود ۹۸.۸۵ میلیون تن سنگ آهن به خود اختصاص داده است که نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۹۴.۹۸ میلیون تن افزایش داشته است.

در این میان فعالان بازار اعلام کردند میزان سنگ آهن وارد شده به چین در ماه نوامبر ۲۰۲۲ به شدت کمتر از نوامبر ۲۰۲۱ بوده است. باید توجه داشت که میزان واردات سنگ آهن به چین در نوامبر ۲۰۲۱ حدود ۱۰۵ میلیون تن بود که بالاترین میزان در دو سال گذشته اعلام شده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند پکن اخیراً اقدامات حمایتی را برای توسعه دهندگان املاک افزایش داده است، زیرا بسیاری از آنها تعهدات بدهی خود را نپرداختند و مجبور شدند ساخت و ساز را متوقف کنند و تقاضا برای فولاد را تحت تأثیر قرار دهند.

به نقل از برخی معامله‌گران، بانک مرکزی در ماه نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۶ اقدام حمایتی از این قبیل را تشریح کرد، در حالی که بزرگترین بانک‌های تجاری چین متعهد شده‌اند حداقل ۱۶۲ میلیارد دلار اعتبار جدید برای رهایی از بحران نقدینگی اختصاص دهند. باید توجه که بحران نقدینگی به شدت بخش املاک و فولاد را تضعیف کرده است،.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند چین از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۰۲ میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد که ۲.۱ درصد نسبت به دوره قبل از آن کاهش داشته است.

 بررسی میزان صادرات محصولات فولادی از چین

بررسی‌ها نشان داد میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ماه نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۵.۵۹ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان محصولات فولادی صادر شده از چین نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ حدود ۴.۳۶ میلیون تن رشد داشته است.

برخی تاجران مستقر در بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۶۱.۹۵ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =