کد خبر 2331
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

افزایش قیمت‌ سنگ‌آهن به دلیل کاهش کرونای چینی

افزایش قیمت‌ سنگ‌آهن به دلیل کاهش کرونای چینی

پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی در بیشتر شهرهای چین، قیمت‌های آتی سنگ آهن از دیروز، دوشنبه افزایش یافت. همچنین شرکت سیتی گروپ اعلام کرد که از سرگیری تدریجی فعالیت‌های اقتصاد می‌تواند قیمت سنگ آهن را تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۵۰ دلار در هر تن برساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی در بیشتر شهرهای چین، قیمت‌های آتی سنگ آهن از دیروز، دوشنبه افزایش یافت. همچنین شرکت سیتی گروپ اعلام کرد که از سرگیری تدریجی فعالیت‌های اقتصاد می‌تواند قیمت سنگ آهن را تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۵۰ دلار در هر تن برساند.

البته در ماه گذشته، قیمت سنگ آهن از رشد قابل توجهی برخوردار بود. این امر باعث شد تا سیتی گروپ پیش‌بینی خود برای صادرات استرالیا را بازنگری و آن را افزایش دهد. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که سنگ آهن در افق سه ماهه به ۱۲۰ دلار برسد.

با این وجود سیتی گروپ مدعی است که اگر چین محدودیت‌های بیشتری را کاهش دهد، قیمت سنگ آهن می‌تواند در سه تا شش ماه آینده به ۱۵۰ دلار در هر تن برسد.

سود هند از تصمیم چین

تصمیم ناگهانی چین برای کاهش محدودیت‌های کرونایی خبر خوبی برای هند نیز است. چند روز پیش، دولت هند تعرفه صادرات کلوخه‌های سنگ آهن را لغو کرد. همچنین در ماه می، دولت هند هزینه‌های صادرات را از ۱۵ درصد برای فولاد تا حدود ۵۰ درصد سنگ آهن وضع کرد که بدون شک بر آینده سنگ آهن تأثیر می‌گذارد. از آن زمان تاکنون قیمت فولاد در بازارهای داخلی کاهش یافته است.

اکنون، گزارش‌هایی که در هند منتشر می‌شود، حاکی از آن است که چین در هفته‌های آینده حجم زیادی از سنگ‌آهن با عیار پایین هند را خریداری می‌کند چون فولادسازان چینی به دنبال مواد خام ارزان‌تر برای افزایش سود هستند.

معاملات آتی سنگ آهن تحت تاثیر شکاف قیمتی

همچنین این گزارش توضیح می‌دهد که چگونه فولادسازان چینی نسبت کاربرد سنگ آهن کم‌عیار را افزایش داده‌اند. هدف اولیه آنها کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه بالا بردن قیمت سنگ معدن ارزان‌تراست. در حال حاضر، شکاف قیمتی حداکثر و حداقل کمتر از ۴۰ دلار در هر تن است که با ۹۰ دلار ماه مارس فاصله زیادی دارد و پایین‌ترین میزان از آوریل ۲۰۲۱ است.

در همین حال، تصمیم دولت هند برای برداشتن عوارض صادراتی زمانی اتخاذ شد که صادرات فولاد هند ۶۶ درصد -در ماه اکتبر- کاهش یافت که بالاترین رقم در سال مالی بود. با افزایش قیمت‌های آتی سنگ آهن، کارشناسا همچنان بازارهای آسیایی را از نزدیک رصد می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 2331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =