کد خبر 2617
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل/ سپاهان و گل‌گهر سایه به سایه صدرنشین

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل/ سپاهان و گل‌گهر  سایه به سایه صدرنشین

در روزی که پرسپولیس به قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر رسید، تیم‌‎های صنعتی و رقبای اصلی این تیم هم به جز استقلال، پیروز از میدان بیرون آمدند تا برای نیم‌فصل دوم رقابت صنعتی‌ها با پرسپولیس دیدنی‌تر از قبل باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آهن‌نیوز، پرسپولیس با جشنواره گلی که در مقابل نساجی در آزادی به راه انداخت قهرمانی نیم‌فصل را اذعان خود کرد، این در حالی است که دیگر تیم‌های مدعی به غیر از استقلال هم این  هفته بازی خود  را در مقابل حرفان با پیروزی به پایان بردند تا رقابت قهرمانی در نیم فصل دوم گرمتر از قبل دنبال شود. نکته قابل تامل در این موضوع حضور تیم‌های صنعتی در این رقابت داغ صدر جدولی‌ها است، از جمله دو تیم سپاهان و گل گهر که با بیست و هفت امتیاز مشترکا در مکان دوم و سوم جدول قرار گرفته اند.

سپاهان جبران مافات کرد

سپاهان در یک بازی کاملا صنعتی با دو گل مس کرمان را بدرقه کرد. سپاهانی‌ها که هفته قبل در مقابل پیکان تن به شکست داده بودند به کسب سه امتیاز این بازی بسیار امیدوار بودند چرا که تنها برد بود که می‌توانست آنها را در معادلات روز آخر نیم فصل، این تیم را در بین رقبای جدول نگه دارد. با این تفاسیر شاگردان مورایس در یک بازی برتر در همان نیمه اول با دو گل شهریار مغانلو و محمد علی نژاد کار را تمام کردند و حریف کرمانی خود را بدرقه نمودند تا به نوعی از دست دادن امتیازات در چند هفته اخیر را جبران کرده باشند و با یک بازی بیشتر از سیرجانی‌ها در مکان دوم جدول قرار گیرد. سپاهانی‌ها این هفته در جام‌حذفی به مصاف سایپای لیگ یکی خواهند رفت.

گل گهر دست بردار صدر جدول نیست

شاگردان امیر قلعه نوعی که هفته گذشته در بازی با پرسپولیس که یک بازی شش امتیازی لقب گرفته بود در خانه تن به شکست دو بر صفر داده بودند برای برد به آبادان رفتند و با یک گل توانستند نفتی‌ها را در خانه شکست دهند و با این سه امتیاز از قافله رقبا در روز آخر نیم فصل جا نمانند. تک گل اریک بایناما شاید جبران ناکامی‌های فصل قبل این تیم بود تا امیر قلعه نوعی از خرید جنجالی فصل پیش خود حالا کاملا راضی به نظر برسد. یاران قلعه‌نوعی در حالی در رتبه سوم جدول جای گرفته‌اند که آنها یک بازی معوق در مقابل آلومینیوم اراک را هم در برنامه دارند و تنها تیم با چهارده بازی در جدول هستند. تنها یک تساوی از این بازی می‌تواند این تیم را به مقام دوم جدول برساند و جایگزین سپاهان کند، هرچند برد گل گهری‌ها در مقابل اراکی‌ها می‌تواند آنها را به دو امتیازی صدرنشین برساند و در ادامه فصل هم به کمک این تیم بیاید.

مس‌رفسنجان چراغ خاموش به سوی صدر

رفسنجانی‌ها با برد دو گله خود حالا به تمام فرضیه‌هایی در رابطه با گل نزن بودن این تیم پایان دادند. این تیم در پانزده بازی خود در نیم فصل تنها نه گل به ثمر رسانده است و چهارگل هم دریافت کرده است و همین کم گل زدن پاشنه آشیل این تیم در این نیم فصل بود. هرچند نباید به از این مسئله هم غافل بود که شاگردان ربیعی تنها چهار گل را در این تعداد بازی دریافت کرده‌اند و با این شرایط تنها یک باخت و ده مساوی را کسب کرده‌اند که از لحاظ آماری برای این تیم می‌تواند بسیار امیدوار کننده باشد. رتبه پنجم جدول برای یاران ربیعی در نیم‌فصل و با بیست و دو امتیاز یک موفقیت کامل می‌تواند تلقی شود چرا که اگر به جدول نگاهی گذرا بیندازیم آنها را پایین‌تر از استقلال و بالاتر از تراکتور و فولاد می‌بینیم. مسی‌ها به نظر می‌رسد چراغ خاموش برای رسیدن به سهمیه آسایی تلاش می‌کنند.

برد نکونام در جدال استقلالی‌های سابق

جواد نکونام و فولاد که قبل از بازی با یک خبر قریب‌الوقوع، برکناری گرشاسبی مواجه شده بودند در اراک بازی را با یک گل بردند تا با این سه امتیاز سر و سامانی به خود در جدول دهند و از شرایط بحرانی تا حدودی فاصله بگیرند. این برد می‌تواند آشتی هوادارن خوزستانی را با تیم نکونام در پیش داشته باشد و آنها با خیال راحت‌تر به نیم فصل دوم را شروع کنند. هرچند انتظار از این تیم بسیار بالاست و آنها تنها تیم حاضر در آسیا هستند.

اولین باخت ذوب‌آهن بعد از تعطیلات

مهدی تارتار و ذوب آهن که بعد از شروع مسابقات سیر خوبی را در مسابقات پیدا کرده بود در تهران و در زمین دستگردی با نتیجه یک بر هیچ بازی را به هوادار تهران واگذار کرد تا اولین باخت خود را در پس از تعطیلات تجربه کنند. شاگردان تارتار با هجده امتیاز در مکان دهم جدول قرار دارند و در  جام حذفی باید به مصاف تیم اوج گرفته مس رفسنجان بروند.

انتهای پیام/الف.ک

کد خبر 2617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =