کد خبر 2629
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

کاهش ۷۳ درصدی عرضه محصولات فولادی

کاهش ۷۳ درصدی عرضه محصولات فولادی

در پایان معاملات امروز حجم عرضه محصولات فولادی ۱۲ هزار و ۴۶۷ تن و با تقاضای ۱۴ هزار و ۵۵۵ تن بود که نسبت به اطلاعیه صبح امروز کاهش ۷۲.۶ درصدی در عرضه داشت. همچنین در اطلاعیه صبح ناودانی نیز جز محصولات عرضه شده بود اما در پایان معاملات از تابلو حذف شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران در تالار صنعتی و حراج باز قرار بود ۲ میلیون و ۱۰۴ هزار تن محصولات سنگ آهن شامل کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی و ۴۵ هزار و ۶۵۷ تن محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد (میلگرد ساده صنعتی، کلاف و آلیاژی)، شمش بلوم و ناودانی عرضه شود، اما در پایان معاملات امروز حجم عرضه محصولات فولادی ۱۲ هزار و ۴۶۷ تن و با تقاضای ۱۴ هزار و ۵۵۵ تن بود که نسبت به اطلاعیه صبح امروز کاهش ۷۲.۶ درصدی در عرضه داشت. همچنین در اطلاعیه صبح ناودانی نیز جز محصولات عرضه شده بود اما در پایان معاملات از تابلو حذف شد. 

همچنین از جمله محصولات فولادی راه یافته به تابلوی معاملات، میلگرد بود که با ۱۵ درصد کاهش در عرضه، ۳ هزار و ۵۵۰ تن و با حجم تقاضای ۴ هزار ۵۰۰ تن و میانگین قیمتی ۱۸۵ هزار و ۶۶۷ ریال ارائه شد. ۴ هزار و ۹۲۶ تن عرضه شده محصولات تیرآهن در اطلاعیه امروز نیز با ۶ هزار ۵۵ تن تقاضا روبه رو شده و با همان قیمت صبح یعنی ۱۸۲ هزار و ۶۷۱ ریال به طور کامل مچ شد.

در بخش شمش بلوم نیز عرضه آن نسبت به اطلاعیه صبح با کاهش ۸۸.۸ درصدی در میزان عرضه به مقدار ۴ هزار تن و با حجم تقاضای ۴ هزار تن و با افزایش قیمت ۲.۶ درصدی نسبت به اطلاعیه با میانگین قیمت پایه ۱۸۸ هزار و ۶۵۶ ریال معامله شد. 

امروز همچنین بخش معاملات سنگ آهن با کاهش عرضه چشمگیری روبه رو بود طوری که ۹۵ درصد عرضه امروز شامل کنسانتره سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی کامل حذف شده و فقط گندله سنگ آهن در تابلوی معاملات امروز موجود بود که آن هم با کاهش ۸۸.۵ درصد در عرضه به مقدار ۱۰۰ هزار تن با حجم تقاضای ۸۳ هزار تن و کاهش نیم درصد در قیمت با میانگین قیمتی ۳۷ هزار و ۳۶۳ ریال معامله شد.

در تصاویر زیر جزییات اطلاعیه عرضه صبح و اطلاعات پایان معاملات را مشاهده می‌فرمایید.

کاهش ۷۳ درصدی عرضه محصولات فولادی

کاهش ۷۳ درصدی عرضه محصولات فولادی

پایان پیام/ ف

کد خبر 2629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =