کد خبر 2711
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

پیشی گرفتن قیمت ورق داخلی از قیمت‌های جهانی

پیشی گرفتن قیمت ورق داخلی از قیمت‌های جهانی

مقایسه تغییرات قیمت ورق گرم بورس ایران با دنیا نشان می‌دهد، دلار ورق گرم مبارکه در بورس کالا برابر ۳۷۲۰۰ تومان معامله می‌شود که نشان از قیمت ورق گرم ریالی در اوج ۱۷ ماهه و قیمت به ارز نیمایی در اوج ۸ ماهه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مقایسه تغییرات قیمت ورق گرم بورس ایران با دنیا نشان می‌دهد، دلار ورق گرم مبارکه در بورس کالا برابر ۳۷۲۰۰ تومان معامله می‌شود که نشان از قیمت ورق گرم ریالی در اوج ۱۷ ماهه و قیمت به ارز نیمایی در اوج ۸ ماهه را دارد.
شاخص قیمت ورق گرم مبارکه در بورس کالا این هفته و تحت تاثیر تنش ارزی کشور (محرک تقاضا) و اثرات محدودیت گاز طبیعی بر تولید فولادسازان (کسری عرضه) یک پرواز ۳۶%+ داشته و با عبور از مرز ۲۳ میلیون تومان یا ۸۲۰$/تن نیمایی رسید.
قیمت‌های کشف شده به میزان ۳۳.۷%+ گران‌تر از دریای سیاه، ۳۰% بالاتر از صادراتی چین و ۱۴%+ بالاتر از صادراتی ترکیه و یکی از بالاترین‌ها در دنیا است!
کامودیتی با فاصله‌گیری قیمت‌های کشف شده بورس کالا از هدف دلار مدنظر بانک مرکزی برابرِ ۲۸۵۰۰ تومان ستاد تنظیم بازار دولت به ریاست معاون اول ریاست جمهوری طی روزهای آتی تصمیماتی را در جهت بازگشت تعادل به بازار مواد اولیه کشور و کاهش رقابت هیجانی و نرخ ارز پایه معاملات بورس کالا اتخاذ خواهد کرد.

همچنین قیاس نرخ دلار ورق گرم بورس کالا با دلار نیمایی نشان می‌دهد در معاملات این هفته، نرخ کشف شده دلار معاملات ورق گرم به ۳۷۶۰۰ تومان رسید که ۳۲%+ بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی برابر با ۲۸۵۰۰ تومان بوده و نشان از عدم اطمینان فعالان اقتصادی به نرخ پایه مدنظر دولت دارد.
چنین روندی در تیرماه ۱۳۹۹ نیز رخ داد که در ادامه، با برنامه تداوم مذاکرات برجام و اتصال مجدد برق فولادی‌ها نرخ دلار انتظاری بازار کاهش یافت و کشف نرخ معاملات بورس کالا نیز به نرخ نیما نزدیک شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =