کد خبر 2960
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

تحلیل بنیادی ذوب / زیاندهی با وجود افزایش تولید

تحلیل بنیادی ذوب / زیاندهی با وجود افزایش تولید

گزارش ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ ذوب‌آهن اصفهان نشان می‌دهد که شرکت، در این دوره با وجود افزایش ۲۵ درصدی مبلغ فروش، نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با زیان سه هزار و ۱۱۴ میلیارد تومانی روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از تجارت‌نیوز؛ عملیات اجرایی ساخت واحدهای مختلف کارخانه ذوب‌آهن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد. همچنین با ایجاد کارگاه‌های کک سازی، آگلومراسیون و کوره بلند شماره۱ در نیمه اول دی ماه ۱۳۵۰ با تولید چدن این کارخانه به بهره‌برداری رسید.

در ادامه تولید محصولات فولادی، با راه اندازی بخش فولادسازی و مهندسی‌نورد در دی ماه ۱۳۵۱ با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال شروع شد. سرانجام شرکت ذوب آهن اصفهان شهریورماه سال ۵۳ ثبت رسید.

موضوع اصلی فعالیت این شرکت شامل انجام عملیات ذوب و ریخته‌گری و نورد فلزات آهنی و فولادهای آلیاژی جهت تولید انواع مقاطع مهندسی استاندارد و تولید ورق است.

ذوب آهن اصفهان، بزرگترین شرکت فولاد در ایران از لحاظ تنوع محصولات است که با ظرفیتی بالغ بر سه میلیون ۶۰۰ هزار تن محصولاتی از قبیل مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

سهام این شرکت در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ با قیمت ۱۳۰ تومان برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

ذوب با ارزش بازاری ۱۹ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی معامله می‌شود.

تولید و فروش ذوب

گزارش‌های تولید و فروش ۹ماهه ۱۴۰۱ ذوب حاکی از افزایش ۱۲ درصدی تولیدات و ۱۰ درصدی فروش ذوب‌آهن است.

به این منظور ذوب‌آهن در این دوره ۹ ماهه توانست ۲ میلیون و ۴۶ هزار تن از محصولات خود را تولید کند.

همچنین مقدار فروش این شرکت در این دوره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تن ثبت شده است.

با وجود همه این‌ها، افزایش عجیب بهای تمام شده کالای فروش رفته، هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی و هزینه‌های مالی این شرکت سبب زیان سنگین سه هزار و ۱۱۴ میلیارد تومانی این شرکت شده است.

گزارش ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ ذوب

صورت مالی ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ شرکت ذوب‌آهن اصفهان نشان می‌دهد که این شرکت در این دوره نه تنها نتوانست افزایشی در سوددهی خود ایجاد کند بلکه در این دوره نه ماهه با زیان روبه‌رو شد.

بر این اساس زیان عملیاتی و زیان خالص ذوب در این دوره به ترتیب دو هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان و و سه هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان ثبت شده است.

همچنین ذوب در این دوره به ازای هر سهم ۵۰ تومان زیان شناسایی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =