کد خبر 2979
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

جولان چین در بازار جهانی سنگ‌آهن و کنسانتره

جولان چین در بازار جهانی سنگ‌آهن و کنسانتره

عرضه سنگ‌آهن تولید داخلی چین با توجه به «طرح بنیادی» که اخیرا به تصویب رسیده، افزایش یافته است.

به گزارش آهن نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، عرضه سنگ‌آهن تولید داخلی چین با توجه به «طرح بنیادی» که اخیرا به تصویب رسیده، افزایش یافته است.به این ترتیب چین توانسته است با استفاده از تولید داخلی به ترتیب ۵۲/ ۱‌درصد و ۲۲/ ۰‌درصد از تقاضای کنسانتره و سنگ‌آهن سال ۲۰۲۲ خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ از منابع داخلی تامین کند که این روند با رشد بیشتر در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

 بر اساس این گزارش که از سوی کیوان جعفری تهرانی، تحلیلگر ارشد بازار فولاد و سنگ‌آهن تهیه شده، چند پروژه جدید قرار است امسال فعال شوند که ازجمله آنها می‌توان به سایت جدید معدنی Sishangling اشاره کرد. این پروژه در استان Liaoning شمال شرقی چین واقع شده و توسط شرکت معدنی Benxi Longxin اداره می‌شود. سایت معدنی Sishangling بزرگ‌ترین ذخیره قطعی سنگ‌آهن چین با حدود ۵/ ۲میلیارد تن با درصد خلوص آهن ۳۱‌درصد است و اولین معدن بزرگ‌مقیاس و زیرزمینی سنگ‌آهن آسیا نیز به شمار می‌رود.

پس از تکمیل، این پروژه دارای ظرفیت تخمینی سالانه ۳۰میلیون تن سنگ‌آهن خواهد بود که برآورد شده سالانه ۶/ ۱۰میلیون تن کنسانتره تولید کند. کنسانتره تولیدشده در سایت Sishangling دارای عیار آهن ۶۷ تا ۶۹‌درصد خواهد بود و از نظر خلوص جزو برترین کیفیت‌های موجود در جهان است. این پروژه در دو مرحله برنامه‌ریزی شده است که فاز اول آن اوایل امسال فعال و باعث تولید تخمینی یک‌میلیون تن کنسانتره می‌شود. فاز دوم نیز ظرف پنج‌سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 2979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =