کد خبر 3291
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

نگرانی گل‌گهری‌ها از کاهش تولید مس و آلومینیوم

نگرانی گل‌گهری‌ها از کاهش تولید مس و آلومینیوم

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه تولید مس و آلومینیوم نسبت به ذخایر موجود در کشور، پایین است، گفت: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در گرو استفاده از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از ایرنا ، حمیدرضا فولادگر رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در آیین اختتامیه رویداد توسعه ایده‌های فناورانه گل‌گهر برگزاری این همایش را یک کار ابتکاری دانست و اظهار کرد: کشور ما دارای ذخایر معدنی بالایی است، اما در بحث اکتشافات از دنیا عقب هستیم.

وی گفت: سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد بوده و در چند سال اخیر فراتر رفته و حدود ۱/۳ درصد بوده و با احتساب صنایع معدنی حدود ۵ تا ۶ درصد بوده که هنوز اندک است.

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اضافه کرد: مجلس در طی دوره‌های مختلف به دنبال وضع قوانینی برای جلوگیری از خام‌فروشی بوده است و خوشبختانه با تکمیل زنجیره ارزش در کشور به ویژه در گل‌گهر ارزش افزوده بیشتری در کشور تولید می‌شود.

فولادگر ادامه داد: در توسعه صنایع معدنی باید به محدودیت‌های انرژی در سال جاری توجه جدی شود همچنین تولید مس و آلومینیوم نسبت به ذخایر موجود در کشور، پایین است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیار بر فعالیت‌های دانش‌بنیان دارند که در زمینه قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تصریح کرد: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در گرو استفاده از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

کد خبر 3291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =