کد خبر 3436
۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

روز پرمعامله در بورس کالا رقم خورد

روز پرمعامله در بورس کالا رقم خورد

در پایان معاملات امروز بورس کالا فقط ۱۴/۶ درصد عرضه‌ها حذف شده و به مقدار ۳۲۵ هزار و ۹۰۰ تن عرضه و ۲۸۴ هزار و ۲۵۰ تن تقاضا در پی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱ قرار بود۳۸۱ هزار و ۶۸۰ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، تختال، ورق رنگیف ورق گالوانیزه، ورق قلع اندود، ورق سرد B، ورق سرد لوازم خانگی و ورق سرد خودرو عرضه شود که در پایان معاملات فقط ۱۴/۶ درصد عرضه‌ها حذف شده و به مقدار ۳۲۵ هزار و ۹۰۰ تن عرضه و ۲۸۴ هزار و ۲۵۰ تن تقاضا در پی داشت.

گفتنی است شمش بلوم در آخرین عرضه که در ۶ اسفند بود ۶۶ درصد کاهش داشته و محصول بیشتر شرکت‌های عرضه کننده به علت عدم پذیرَش قیمت فروشنده از معاملات باز ماند و فقط عرضه ۱۵ هزار تن فولاد خوزستان به قیمت ۲۳۱ هزار و ۶۲ ریال مورد معامله قرار گرفت. اما در عرضه‌های امروز تغییرات قیمت پایه برای این محصول بین ۱۹۶ هزار و ۴۲۰ ریال تا ۲۰۸ هزار و ۵۷۰ ریال است که میانگین آن نسبت به قیمت پایه ۰/۱ درصد کاهش داشت و با تقاضای بالا به مقدار ۲۲۰ هزار و ۴۰۰ تن روبه‌رو شد.

همچنین امروز علاوه بر تختال C، تختال SM توسط فولاد مبارکه اصفهان به میزان ۵۰ هزار تن با قیمت پایه ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال که در نهایت به علت نداشتن تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد.

در مورد ورق سرد نیز در عرضه‌های دیروز ۲ هزار تن توسط صنایع هفت الماس عرضه شد حدود ۳۰% افزایش قیمت داشت و با نرخ ۴۰۱ هزار و ۶۰۹ ریال معامله شد، یعنی اینکه افزایش قیمت نسبت به پایه حدود ۹۰۰۰ تومان می‌باشد. در معاملات امروز نیز ۱۸/۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه داشت و به قیمت ۳۶۶ هزار و ۵۵۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات فولادی امروز و نتیجه پایان معاملات را نشان می‌دهد:

روز پرمعامله در بورس کالا رقم خورد

روز پرمعامله در بورس کالا رقم خورد

کد خبر 3436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =