کد خبر 3446
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

خبر جدید وزارت صمت،

حذف نوسانات نرخ ارز برای محصولات منبع پایه اعلام شد

حذف نوسانات نرخ ارز برای محصولات منبع پایه اعلام شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ساز و کار تنظیم بازار محصولات منبع پایه با هدف حذف نوسانات نرخ ارز بر قیمت این محصولات اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، امید قالیباف گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت سازوکار تنظیم بازار محصولات منبع پایه را طراحی و اجرایی کرد.

وی افزود:هدف اصلی سازوکار جدید حذف نوسانات نرخ ارز بر قیمت محصولات منبع پایه و در نهایت جلوگیری از افزایش بی دلیل قیمت محصولات نهایی است.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در سازوکار جدید مقرر شد “صد در صد” عرضه این محصولات ( نظیر مواد پتروشیمی، شمش، ورق، میلگرد، سیمان و …) ابتدا در تالار داخلی بورس کالا عرضه شود و فقط در صورتی که مازاد بر مصرف صنایع داخلی ایجاد شد،این مازاد در تالار صادراتی بورس برای تولیدکننده محصول قابلیت صادرات داشته باشد.

قالیباف افزود:در توافقی که با گمرک صورت گرفت همزمان با درج مازاد محصول و شرکت تولیدکننده در تالار صادراتی بورس این اطلاعات بصورت برخط برای سامانه گمرک نیز ارسال می شود و گمرک صرفا طبق داده های دریافتی از تالار صادراتی بورس کالا می تواند مجوز صادرات بدهد.

مشاور وزیر صمت در عین حال گفت:شرکت تولیدکننده محصول که امتیاز صادراتی پیدا می‌کند می تواند این امتیاز را به شرکت دیگری نیز واگذار کند.

قالیباف با اشاره به حذف تقاضاهای بازرگانی ( غیر تولیدی) از بورس کالا  اظهار داشت:تمامی شرکتهایی که محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کنند موظف به رعایت ضوابط اعلامی هستند.

سخنگوی وزارت صمت افزود:با اجرای دقیق این سازوکار جدید از کشف قیمت مواد اولیه تولید در بورس دلارزدایی خواهد شد.

انتهای خبر/

کد خبر 3446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =