کد خبر 3458
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

افزایش تولید محصولات فولادی در اسپانیا

افزایش تولید محصولات فولادی در اسپانیا

با توجه به داده های انجمن جهانی فولاد، میزان تولید محصولات فولادی در اسپانیا در ژانویه ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل با افزایش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، داده های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد نشان می دهد شرکت های فولادی مستقر در اسپانیا در ژانویه ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۷۳۹ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان محصولات فولادی تولید شده در اسپانیا در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. 

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند فولاد سازان مستقر در اسپانیا در طول ژانویه ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را ۲۶.۲ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ کاهش دادند.

به نقل از چندین منبع خبری، اسپانیا در سال ۲۰۲۲  تولید محصولات فولادی را به ۱۱.۴۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی در اسپانیا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. با توجه داده های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد، فولادسازان مستقر در کشور اسپانیا در دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۶۸۶ هزار تن محصول فولادی تولید کردند که ۱۹.۸ درصد کمتر از ماه نوامبر ۲۰۲۲ بوده است.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند به طور کلی، تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۲۲ به ۱۰.۳ میلیون تن رسید که حدود ۱۵.۲ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ کاهش یافته است. همچنین باید توجه داشت که در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۲ میزان تولید محصولات فولادی در اتحادیه اروپا ۱۱.۹ درصد افزایش یافته است.

به نقل از برخی تاجران، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ فولادسازان اروپایی به دلیل افزایش تعرفه های برق، تولید خود را به شدت کاهش داده یا متوقف می کنند. در عین حال بررسی ها نشان می دهد بازار اروپا مملو از محصولات فولادی وارداتی است که مصرف کنندگان را با قیمت های پایین تر از محصولات داخلی جذب می کند. بر اساس برآوردهای Fastmarkets، در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن از ظرفیت سالانه فولاد در اروپا متوقف شده است.

معامله گران در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) گزارش دادند در پایان سال ۲۰۲۲ و آغاز سال ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اتحادیه اروپا شروع به راه اندازی مجدد ظرفیت های متوقف شده برای تولید فولاد کردند، زیرا تقاضای ظاهری برای فولاد و قیمت محصولات شروع به رشد کرده و هزینه های منابع انرژی کاهش یافته و تثبیت شده است. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد صنعت رشد بیشتر تقاضا برای محصولات فولادی را پیش بینی می کند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند در اوایل فوریه ۲۰۲۳، شرکت فولادی ArcelorMittal کوره بلند A را در کارخانه در Gijón در شمال اسپانیا راه اندازی مجدد کرد. این واحد از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به دلیل دورنمای نامشخص اقتصادی و شرایط نامساعد بازار بیکار بوده است.

علاوه بر این منابع خبری گزارش دادند شرکت فولادی ArcelorMittal تولید فولاد را در کارخانه Acería Compacta de Bizkaia (ACB) مستقر در Cestao از سر گرفت.

انتهای خبر/

کد خبر 3458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =