کد خبر 346
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

وزیر صمت اعلام کرد:

ناهمگونی توزیع مانع توسعه صنایع فولادی

ناهمگونی توزیع مانع توسعه صنایع فولادی

ناهمگونی توزیع بخش‌های صنعتی و معدنی سبب تشکیل زنجیره‌های ناقص، ایجاد آلایندگی، مهاجرت و در نهایت فقر سرمایه‌گذاری در برخی مناطق شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت لوله‌گستر اسفراین گفت: اجرای طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته با هدف توزیع همگون بخش‌های صنعتی و معدنی در کشور اجرایی شده و طی بازدیدهای میدانی و مطالعات که انجام‌شده سعی داریم با توزیع بهینه صنایع و معادن توازن را در استان‌های گوناگون کشور داشته باشیم.

وزیر صمت افزود: این وزارتخانه تکمیل زنجیره‌های تولید در کشور را در مناطق گوناگون برنامه‌ریزی کرده تا ضمن تکمیل زنجیره‌های تولید، فقر صنعت در مناطقی نظیر خراسان‌شمالی جبران شود.

فاطمی‌امین با تأکید بر این موضوع که ناهمگونی توزیع بخش‌های صنعتی و معدنی سبب تشکیل زنجیره‌های ناقص، ایجاد آلایندگی، مهاجرت و در نهایت فقر سرمایه‌گذاری در برخی مناطق شده، اظهارکرد: در این بازدیدها مشکلات صنایع کشور و زنجیره‌هایی که باید سرمایه‌گذاری آنها تکمیل شود یا مناطقی که سرمایه‌گذاری در آنها به اندازه کافی رشد نکرده، شناسایی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اعلام کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از استقرار پلتفرم‌های نوآورانه با هدف ارتقای قابلیت دانش فنی و توان رقابت‌پذیری تولید ملی حمایت می‌کند.

گفتنی است، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد آلیاژی در خاورمیانه و شرکت لوله‌گستر اسفراین، تنها تولیدکننده لوله‌های بدون‌درز مورد استفاده در صنایع نفت و گاز در کشور است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =