کد خبر 3559
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

تعامل دانش بنیان‌ها بامرکز فرآوری مواد معدنی ایران کلید خورد

تعامل دانش بنیان‌ها بامرکز فرآوری مواد معدنی ایران کلید خورد

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از پیاده سازی استراتژی های جدید و توسعه ای در این مرکز خبر داد و اعلام کرد: مرکز وارد فعالیت های توسعه ای شده است تا مسائل کلان را شناسایی و عارضه یابی کند و به دور از نگاه بنگاهی؛ تحقیق و توسعه در شرکت های معدن و صنایع معدنی را رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز،  مرتضی هاشم پور سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، در آیین امضای قراردادها و تفاهم نامه در حوزه معدن و صنایع معدنی و فناوری افزود: توسعه خدمات و همکاری ها بین مرکز و شرکت های معدن و صنایع معدنی و دانش بنیان ها آغاز شده است.

وی گفت: مرکز تحقیقات به لحاظ نرم افزار، سخت افزار و نیروی انسانی نخبه در خاورمیانه بی نظیر و در دنیا کم نظیر است.

هاشم پور با بیان اینکه مرکز به دور از نگاه بنگاهی به دنبال پیاده سازی استراتژی های جدید است و در این زمینه برنامه های عملیاتی تدوین شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در خصوص چشم انداز صنعت فولاد کشور و ظرفیت های مرکز تحقیقات در تحقق این هدف اعلام کرد: هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به مواداولیه و ۶۶ میلیون تن گندله دارد که تامین آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ذخایر قطعی سنگ آهن کشور از یک دهه آینده کفایت برنامه تولید فولاد را نمی دهد و باید از ظرفیت معادن و ظرفیت سازی بهره لازم را برد.

هاشم پور اظهار داشت: در ظرفیت سازی ها استفاده از توانمندی های مراکز تحقیقاتی به ویژه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی باید مورد توجه باشد و در این زمینه ۲نسخه راهبردی و خدماتی همچون پرعیارسازی کم عیارها و عارضه یابی و بهینه سازی فرآیندها در بخش فرآوری مواد معدنی توسط این مرکز قابل ارایه است.

وی گفت: مرکز تحقیقات ارایه خدمات فنی، مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و امضای قراردادهای همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اقتصاد ملی گواه این موضوع است.

انتهای خبر/

کد خبر 3559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =