کد خبر 358
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

عملکرد یک ماهه "ومعادن" در بازار بورس

عملکرد یک ماهه "ومعادن" در بازار بورس

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نماد “ومعادن” از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان معاملات روز ۱۳ تیرماه، بازدهی قابل توجه ۱۶۹ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» را مبلغی در حدود ۱۷ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان شناسایی کرد که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش قابل‌توجه ۱۰۶ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت “ومعادن” در خردادماه سال جاری مربوط به شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن مبلغ ۱۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان شناسایی شد.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی در اختیار «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۰ هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۳ درصدی را به همراه داشت.

طبق این گزارش، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شرکت “ومعادن” در شرکت‌های «غیربورسی» نیز برابر با ۴ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش پیدا کرد.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ومعادن در شرکت‌های غیربورسی متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان بود که سهم ۴۸ درصدی را از شرکت‌های غیربورسی به خود اختصاص داد.

عملکرد یک ماهه "ومعادن" در بازار بورس

بر اساس این گزارش، ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های “ومعادن” در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۶۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد. همچنین در طی این دوره عمده‌ترین ارزش بازار مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با حدود ۱۳۸ هزار میلیارد تومان ارائه‌شده است.

بر پایه این گزارش، بیشترین ارزش بازار “ومعادن” در صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «سنگ‌آهن گل گهر» با ۴۹ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان بود و در جایگاه بعد نیز شرکت «معدنی و صنعتی چادرملو» با مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در خردادماه از محل معاملات واگذاری سهام نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان سود کسب کرد، همچنین شرکت در انتهای خردادماه بهای تمام‌شده ۱۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود به ثبت رساند که با رشد ۱,۱۷۴ درصدی به ارزش بازار ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی عملکرد یک ماهه منتهی به خردادماه سال جاری از معاملات واگذاری سهام نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است.

عملکرد یک ماهه "ومعادن" در بازار بورس

پایان پیام/ ف

کد خبر 358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =