کد خبر 3643
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

کاهش صادرات و افزایش واردات فولاد ترکیه

کاهش صادرات و افزایش واردات فولاد ترکیه

‌با توجه به افزایش تقاضای ساخت و ساز در پی زلزله‌های فوریه، ترکیه می‌تواند به طور موقت به واردکننده خالص برخی از محصولات فولادی در چند ماه آینده تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، ، داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه نشان می‌دهد که نسبت صادرات به واردات در ژانویه به ۵۵.۳ درصد در مقایسه با ۸۴.۴ درصد در ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به تعویق افتادن زمان اجرایی افزایش تعرفه واردات محصولات تخت فولادی که در پی وقوع زلزله اعلام شد، این انجمن ابراز نگرانی کرده است که این امر می‌تواند منجر به هجوم واردات و در نتیجه کندی بهبود نسبت واردات به صادرات شود.

این انجمن گفت: "انتظار می‌رود بخش فولاد ترکیه هیچ مشکلی در تامین نیازهای ناشی از زلزله نداشته باشد، به استثنای افزایش هزینه‌های ورودی. "

صادرات محصولات فولادی ترکیه در ژانویه ۴۲ درصد کاهش یافت و به ۷۳۳۰۰۰ تن در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رسید، زیرا قیمت‌های بالا باعث کاهش رقابت در بازارهای جهانی شده است. با افزایش تقاضای داخلی که افزایش بیشتر قیمت‌ها را تشویق می‌کند، بهبود صادرات بسیار بعید است.

به این ترتیب، هر گونه تصمیم برای به تاخیر انداختن افزایش تعرفه‌ها می‌تواند در تعیین نسبت واردات به صادرات ترکیه در ماه‌های آینده حیاتی باشد.

انتهای خبر/

کد خبر 3643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =