کد خبر 3669
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

عرضه بر تقاضا در آخرین معاملات سال غلبه کرد

عرضه بر تقاضا در آخرین معاملات سال غلبه کرد

در پایان معاملات امروز بورس کالای ایران در بخش محصولات فولادی، مقدار ۱۱۸ هزار و ۹۱۲ تن عرضه و با تقاضای ۱۰۳ هزار و ۹۴۲ هزار تن مواجه شده و در نتیجه کاهش ۲۸/۳ درصدی عرضه در اخرین عرضه سال را نشان داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۳ اسفند ماه، در اخرین عرضه سال ۱۴۰۱ قرار بود ۱۶۵ هزار و ۹۶۴ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، ورق گالوانیزه G، ورق گرم B، ورق رنگی و ورق قلع اندود عرضه شود اما در پایان معاملات امروز از این مقدار ۱۱۸ هزار و ۹۱۲ تن عرضه و با تقاضای ۱۰۳ هزار و ۹۴۲ هزار تن مواجه شده و در نتیجه کاهش ۲۸/۳ درصدی در اخرین عرضه سال را نشان داد. 

در این میان ورق گرم B عرضه شده توسط بازرگانی کیانشرق ایران برای تاریخ تحویل ۷ فروردین ۱۴۰۲ که نسبت به هفته قبل افزایش ۱۱۰۰ درصدی در عرضه و ۴ درصد در قیمت پایه داشت به طور کامل با تقاضای نه چندان بالای ۵ هزار و ۴۰۰ تنی روبه رو معامله شد.

تیرآهن نیز در عرضه‌های امروز که با ۳۳ درصد کاهش در عرضه و ۷/۵ درصد کاهش در قیمت نسبت به هفته قبل به مبلغ ۲۱۶ هزار و ۳۴۲ ریال عرضه شده بود به طور کامل مچ شد.

اما میلگرد که با کاهش روند کاهش قیمت همراه بود، در معاملات امروز ۲۳/۵ درصد کاهش در عرضه داشته و با ۰/۲ درصد افرایش در قیمت به مبلغ ۲۱۰ هزار و ۳۷۱ ریال، به مقدار ۸۹ هزار و ۶۶۸ تن خرید و فروش شد.

گفتنی است در معاملات امروز ۲۰۰۰ هزار تن ورق رنگی عرضه شده توسط صنایع هفت الماس به دلیل با عدم پذیرش قیمت توسط خریداران به تابلوی معاملات بورس کالا ره پیدا نکرد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز و نتایج معاملات را همراه با نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد.

عرضه بر تقاضا در آخرین معاملات سال غلبه کرد

عرضه بر تقاضا در آخرین معاملات سال غلبه کرد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =