کد خبر 374
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

بخشنامه‌های دست و پا گیر حوزه معدن

بخشنامه‌های دست و پا گیر حوزه معدن

۳۱۷ بخشنامه در حوزه معدن صادر شده که بسیاری از آنها منسوخ شده‌اند. برای باطل کردن بخشنامه‌های منسوخ شده از تمامی فعالان و دستگاه‌های مربوطه کمک می‌خواهیم.

 گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظامی مهندسی معدن ایران روز سه ‌شنبه با میزبانی خوزستان و با حضور جمعی از فعالان حوزه معدن و مسوولان کشوری و استانی در هتل پارس اهواز آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.

رضا محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در این اجلاس با بیان اینکه یکی از گلوگاه‌ها در بهره‌برداری مناسب از معادن بحث ماشین‌آلات است افزود: در خصوص واردات ماشین‌هایی که سابقه ساخت در ایران دارند همچنان محدودیت وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از انتظاراتی که از سازمان نظام مهندسی معدن داریم این است که مشکلات حوزه معدن را در نقاط مختلف کشور آسیب‌شناسی کرده و به وزارتخانه صمت راهکار و پیشنهاد ارایه دهد.

محتشمی پور ادامه داد: وزارت صمت در حوزه تنظیم مقررات و توسعه فناوری به شدت نیازمند افراد عالم است و تمایل داریم در این بخش از کمک شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: در موضوع تنظیم مقررات معادن تمرکزی در وزارتخانه رخ داده و در ابتدا تلاش کردیم بخشنامه‌های متعدد در این بخش را ساماندهی و موارد منسوخ شده را کنار بگذاریم. تغییر قانون به سادگی ممکن نیست اما در لایه‌های پایین‌تر، می‌توان تغییراتی ایجاد کرد و در این بخش از تمامی دستگاه‌ها و سازمان نظام مهندسی کمک می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۷ بخشنامه در حوزه معدن صادر شده که بسیاری از آنها منسوخ شده‌اند گفت: برای باطل کردن بخشنامه‌های منسوخ شده از تمامی فعالان و دستگاه‌های مربوطه کمک می‌خواهیم.

محتشمی پور ادامه داد: بهبود وضعیت اکتشاف معادن در سطح کشور، در سطح رییس جمهوری نیز مطرح شد و با استفاده از یک پنجره واحد و ایجاد هماهنگی در حوزه معادن می‌توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت افزود: با جذب منابع دولتی، دنبال این هستیم‌ که میزان اعتبارات دولتی را در حوزه اکتشافات بالا ببریم و از بخش خصوصی نیز در این بخش کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه از سازمان ایمیدرو درخواست داشتیم‌ که اکتشافات معدنی را با بخش خصوصی بیشتر کند افزود: استفاده از روش بررسی و ثبت ژئوفیزیک هوایی نقاط معدنی کشور باید گسترش یابد؛ از معدن‌کاران خارجی هم دعوت شده تا در اکتشاف معادن در ایران همکاری کنند.

انتهای پیام/ ف

کد خبر 374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =