کد خبر 3826
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

کاهش تقاضای مقاطع فولادی ترکیه با شروع ماه رمضان

کاهش تقاضای مقاطع فولادی ترکیه با شروع ماه رمضان

در یک هفته اخیر به دلیل ماه مبارک رمضان، قیمت کویل ورق گرم ترکیه به دلیل کاهش تقاضا، در روندی نزولی قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت ورق گالوانیزه گرم ترکیه در یک هفته اخیر به دلیل کاهش تقاضا افزایش یافت.
بر اساس گزارشات، به دلیل ماه مبارک رمضان، تقاضا کاهش یافت و خریداران نیز سفارشات خود را در ماه مارس ثبت کردند. در این راستا، قیمت کویل ورق گرم ترکیه به دلیل کاهش تقاضا، در روندی نزولی قرار داشت.
ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت کویل ورق گرم، داخلی، exw ترکیه در بازه ۸۲۰ تا ۸۴۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از کاهش ۱۰ دلاری به ازای هر تن نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته قبل در بازه قیمتی ۸۳۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.


بازار داخلی
همچنین قیمت ورق گالوانیزه گرم فولادی، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه ۹۹۰ دلار تا یک هزار و ۷۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به قبل حاکی از افزایش است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی ۹۷۵ تا یک هزار و ۲۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
همچنین در طول ۷ روز اخیر تولیدکنندگان ترکیه ورق گالوانیزه گرم با ضخامت ۰٫۵ میلی‌متر و پوشش Z۱۰۰ در حدود ۹۹۰ دلار تا یک هزار و ۱۰۰ دلار به ازای هر تن exw ارائه کردند، این درحالی است که بازه قیمتی پیشنهادی قبل برای این محصول ۹۷۵ دلار تا یک هزار و ۲۰ دلار به ازای هر تن exw گزارش شده بود. دلیل اصلی قیمت پیشنهادی بالاتر این بود که تولیدکننده اصلی ترکیه که در گذشته، تخفیف حدود ۱۰۰ دلاری قیمت به ازای هر تن را ارائه می‌کرد، در طول ۷ روز اخیر تخفیفی نداد.
براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گالوانیزه پیش‌رنگ، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه یک هزار و ۹۰ دلار تا یک هزار و ۱۲۰ دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که در هفته گذشته این بازه قیمتی بین یک هزار و ۹۵ دلار تا یک هزار و ۱۲۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
در طول ۷ روز اخیر، بازه پیشنهادی ورق گالوانیزه پیش‌رنگ با ضخامت ۰٫۵ میلی‌متر و رنگ ۹۰۰۲ بین یک هزار و ۹۰ دلار تا یک هزار و ۲۰۰ دلار به ازای هر تن بود درحالی که قیمت این محصول در هفته گذشته در بازه یک هزار و ۹۵ دلار تا یک هزار و ۱۲۰ دلار به ازای هر تن exw گزارش شده بود. خریداران در این باره اظهار داشتند: قیمت یک هزار و ۲۰۰ دلار به ازای هر تن exw برای بازار کنونی بسیار بالاست، بنابراین این قیمت در ارزیابی لحاظ نشد.


صادرات ورق گالوانیزه گرم
ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت ورق گالوانیزه گرم فولادی، بازار صادرات، فوب ترکیه در بازه بین ۹۹۰ دلار تا یک هزار و ۲۰ دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که قیمت این محصول در هفته گذشته در بازه ۹۷۵ دلار تا یک هزار و ۲۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
همچنین پیشنهادات قیمتی تولیدکنندگان ترکیه برای ورق گالوانیزه گرم با ضخامت ۰٫۵ میلی‌متر و روکش Z۱۰۰ در بازه بین ۹۹۰ تا یک هزار و ۱۰۰ دلار به ازای هر تن فوب بودند. به گفته منابع بازار، معاملات با کشورهای بالکان با قیمت حدود یک هزار و ۲۰ دلار به ازای هر تن فوب انجام شدند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =