کد خبر 398
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

مسکن چین زیر سایه افت تقاضای فولاد

مسکن چین زیر سایه افت تقاضای فولاد

رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال ۲.۶ درصد نسبت به سه ماهه قبل افت داشته که به دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع کرونا بود.

به گزارش آهن‌نیوز، آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی در چین دو روز گذشته به کمتر از ۱۰۰ دلار رسید که به دلیل افزایش نگرانی‌ها از افت تقاضای فولاد در این کشور بود. اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال وضعیت خوبی نداشته و ظاهراً بحران بازار مسکن آن در حال شدت گرفتن است.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال ۲.۶ درصد نسبت به سه ماهه قبل افت داشته که به دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع کرونا بود.

آخرین شاخص قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد متال بولتن سی اف آر شمال چین ۴.۲۴ درصد افت داشته و  ۹۶.۰۴ دلار هر تن شنیده شد که از نوامبر ۲۰۲۱ پایین‌ترین قیمت بوده است.

در بوس دالیان چین نیز قیمت قرارداد سپتامبر ۱۰ درصد افت داشته و ۹۵.۳۲ دلار هر تن شنیده شد که از ۱۵ دسامبر کمترین قیمت بوده است. در ماه ژوئن تولید فولاد چین ۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۶ درصد نسبت به ماه می افت داشت که حاکی از افت تقاضای سنگ آهن است.

همچنین در مورد فلز سرخ، اثرات سیاست کووید صفر پکن از ویژگی‌های تکرارشونده فصل نتایج شرکت‌ها بوده است. شاخص تولید ناخالص داخلی ضعیف باعث پایین آمدن قیمت مس شد که به طور گسترده به‌عنوان معیاری برای فعالیت اقتصادی به‌دلیل استفاده گسترده در تولید در نظر گرفته می‌شود، زیرا ترس از رکود بر بازارهای کالاها تاثیر گذاشته است. اما بخش املاک چین در حال رشد است زیرا رگولاتورها در حال حاضر در تلاش هستند تا به دنبال تحریم بازپرداخت وام‌هایی مسکن ناتمام، وحشت ناشی از هزینه وام‌ها را کاهش دهند.

اما  بسیاری معتقدند اگر دولت چین می‌خواهد بازار مسکن به ثبات برسد و جو بازار سرمایه آن مثبت شود باید به دنبال راهکاری جدی باشد. بازار فولاد و سنگ آهن چین همیشه تحت تأثیر تدابیر و واکنش‌های شدید دولت مرکزی آن قرار گرفته که محدودیت‌های کرونایی آشکارترین آنهاست، اما سرکوب بازار ملک و اقدامات مربوط به کاهش آلاینده‌های کربنی نیز مواردی هستند که واقعا بر تولید فولاد و تقاضای سنگ آهن این کشور تأثیر می‌گذارند.

پایان پیام/ف

کد خبر 398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =