کد خبر 3985
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

بهره برداری از بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در خوزستان

بهره برداری از بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در خوزستان

قائم مقام شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: همگام با شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "مهار تورم، رشد تولید" اعلام شده است، اولین و بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در شرکت فولاد خوزستان با ظرفیت بیش از ۲ میلیون تن در نیمه دوم امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از صدا و سیما؛ محمد نیکوکار افزود: بهره برداری از این کارخانه نقش مهمی در اقتصاد منطقه، رفع کمبود آهن اسفنجی در فولاد خوزستان، کیفیت و افزایش محصولات تولیدی این شرکت ایفا می‌کند.

وی اشتغالزایی برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴ تا ۵ برابر به صورت غیر مستقیم را از دیگر مزایای راه اندازی و بهره برداری از اولین و بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد.

آقای نیکوکار به ثبت ۷ رکورد در شرکتسش فولاد خوزستان در فروردین ماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: پس از یکسال رکورد ۳۵۲ هزار و ۴۷۳ تُن شمش فولادی در تاریخ فعالیت این شرکت ثبت شد.

به گفته این مقام مسئول؛ در بخش احیا، تولید ۳۸۸ هزار و ۱۸ تُن آهن اسفنجی، واحد زمزم یک ۸۸ هزار و ۱۰۸ تُن، واحد زمزم دو ۹۲ هزار و ۳۷۳ تُن، مجموع واحد زمزم ۱۸۰ هزار و ۴۸۱ تُن، واحد احیا دو ۲۰۷ هزار و ۵۳۷ تُن و مدول دو ۸۱ هزار و ۱۳۴ تُن در فروردین امسال به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 3985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =