کد خبر 4000
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

رشد شاخص کل و افت شاخص فلزات در بازار امروز

رشد شاخص کل و افت شاخص فلزات در بازار امروز

در انتهای بازار سرمایه امروز، شاخص کل با رشد ۲ هزار و ۳۶۳ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۹۶ واحدی ایستاد اما شاخص فلزات اساسی با کاهش هزار و ۴۶۷ واحد معادل تا نقطه ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۵۹ واحد نزول کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار بورس تهران در انتهای هفته پیش با افت حدود یک هزار و ۳۰۰ واحدی همراه شد. همچنین تعداد نمادهای مثبت و منفی در بازار بورس و فرابورس تهران تاییدی بر تعادل در آخرین روز معاملاتی هفته پیش بورس تهران بود.

میزان خالص ورود پول حقیقی‌ها به بازار بورس تهران در فروردین سال جاری رقمی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان ثبت شده که این میزان در فروردین سال قبل منفی ۲۲۶ میلیارد تومان بوده است.

امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد هزار و ۳۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۱۴ واحدی قرار گرفت. در انتهای بازار شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۳۶۳ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۲۶  هزار و ۴۹۶ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۹ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان رسید.

در شروع معاملات امروز نمادهای فملی، شپنا، فولاد، خودرو و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و شاخص کل بورس را به پایین کشیدند.

گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است و گروه انبوه سازی و بیمه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

این موضوع حاکی از آن است که نقدینگی به سمت نمادهای کوچک بازار سهام ورود کرده است.

در نهایت «تاپیکو»، «میدکو» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «وکغدیر»، «خگستر» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

در پایان معاملات امروز شاخص فلزات اساسی اما هزار و ۴۶۷ واحد معادل ۰/۰۹ درصد کاهش داشت و در نقطه ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۵۹ واحد ایستاد. تصویر زیر جزئیات معاملات امروز این حوزه را نشان می‌دهد.

رشد شاخص کل و افت شاخص فلزات در بازار امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =