کد خبر 4024
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

نتیجه نشست مشترک وزارت اقتصاد، صمت، گمرک و بورس کالای ایران چه شد؟

نتیجه نشست مشترک وزارت اقتصاد، صمت، گمرک و بورس کالای ایران چه شد؟

نشست مشترک وزارت اقتصاد و صمت با حضور رئیس کل گمرک و مدیرعامل بورس کالای ایران با هدف کاهش التهاب بازار فولاد کشور، منجر به اتخاذ چهار تصمیم مهم و اساسی درباره تنظیم بازار فولاد شد. 

ب️ه گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نشست مشترک وزارت اقتصاد و صمت با حضور رئیس کل گمرک و مدیرعامل بورس کالای ایران با هدف کاهش التهاب بازار فولاد کشور دیروز برگزار شد. 
️مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در فضای مجازی اعلام کرد: در این نشست چالش‌های موجود در بازار فولاد و محصولات فولادی بررسی و چهار تصمیم مهم و اساسی درباره تنظیم بازار فولاد اتخاذ شد که به شرح زیر است.

۱- برگشت میزان پیش دریافت معاملات بورس کالا از ۱۰درصد به ۳۰ درصد (ابلاغیه مربوط به تیرآهن و میلگرد توسط بورس کالا صادر شده و در هفته آتی، نامه شمش فولاد نیز ابلاغ می‌شود).
۲- معاملات اعتباری متوقف و در موارد خاص با نظر وزارت صمت اجرا شود.
۳- با توجه به ابلاغیه صمت، گمرک در اسرع وقت نسبت به اجرای مصوبه تنظیم بازار اقدام و ردیف‌های تعرفه‌ای تعیین شده از سوی وزارت صمت صرفا توسط تولیدکننده و یا در صورت خرید از رینگ صارداتی بورس کالا، صورت گیرد.
۴- در خصوص متناسب‌سازی سقف مجاز خرید مواد اولیه با فروش محصولات در بورس کالا، در روز شنبه آتی جلسه مشترک صمت و بورس کالا برگزار و و جداول مربوطه سهمیه واحدها نهایی خواهد شد، معاملات کنسانتره، گندله و اسفنجی روز شنبه به یکشنبه منتقل شده و خروجی جلسه روز شنبه، در معاملات روز یکشنبه به بعد اعمال می‌شود.

نتیجه نشست مشترک وزارت اقتصاد، صمت، گمرک و بورس کالای ایران چه شد؟

همچنین سیف اله امیری، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از پشت پرده نامه‌نگاری اخیر فولادی این وزارتخانه با بورس کالا سخن گفت و عنوان کرد: بر اختیاراتی که بورس کالا دارد و به دلیل تقاضای بالا و گذاشتن سقف آزاد از سوی بورس کالا برای خرید، معاملات آهن اسفنجی در روز دوشنبه هفته جاری را ابطال نکردند.
براساس قانون، هر کسی که در بورس کالا، کالا عرضه کند و فروش داشته باشد و میزان فروش، ضربدر ۱٫۲ درصد می‌شود و به آن میزان مواد اولیه می‌گیرد. به عنوان مثال، کسی که خریدار آهن اسفنجی است، باید شمش در بورس کالا عرضه کند و کسی که خریدار شمش است، باید میلگرد در بورس کالا عرضه نماید.

کد خبر 4024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =