کد خبر 4031
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

افت شاخص کل و رشد شاخص فلزات اساسی در پایان هفته کاری

افت شاخص کل و رشد شاخص فلزات اساسی در پایان هفته کاری

در حالی که در بازار سرمایه امروز شاخص کل ۳ هزار و ۴۲۲ واحد افت کرد اما ورود پول حقیقی به حوزه فلزات اساسی، شاخص آن را ۴۶۰ واحد معادل ۳ صدم درصد افزایش داده و به رقم ۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، شروع با فشار فروش هیجانی بازار سهام در آخرین روز کاری هفته و شدت عرضه‌ها در ساعات ابتدایی بازار رفته رفته در میانه بازار به معاملات متعادل‌تر تبدیل شده و شاهد قدرت گرفتن تقاضا بودیم اما در نهایت این فشار فروش موجب عقب نشینی شاخص کل و شاخص هم وزن شد.

اما پس از گذشت ۳۰ دقیقه از ابتدای معاملات سر و کله خریداران دوباره پیدا شد و با رنج های مثبت متوالی به خصوص در گروه پتروشیمی جو کلی بازار و شاخص‌ها بهبود یافت. اما در نهایت در انتها جو کلی بازار با صف فروش خودروسازان به سمت منفی شدن حرکت کرد.

تمامی این اتفاقات باعث شد تا شاخص کل بازار بورس امروز ۳ هزار و ۴۲۲ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۳۶۵ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۱۴ درصد افت کرد.

شاخص هم وزن ۵ هزار واحد رشد کرد و در کانال ۷۸۶ هزار واحدی ایستاد. در این بازار یک میلیون و ۲۰۳ هزار معامله به ارزش ۱۳۹ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با صعودی ۲۲۵ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۷۴۳ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۵۹۴ هزار معامله انجام دادند که ۴۷۳۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

۶۷ درصد نمادهای فرابورسی مثبت بودند که از میان آنها پتروشیمی مارون، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار گذاشتند.

نمادهای نوری و فخوز بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص و نمادهای فملی و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها صورت گرفت و بیشتری ورود پول حقیقی به گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی بود. طوریکه امروز نیز این ورود پول به حوزه فلزات اساسی، شاخص آن را ۴۶۰ واحد معادل ۳ صدم درصد افزایش داده و به رقم ۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رساند. تصویر زیر جزئیات این معاملات این بخش را نشان می‌دهد.

افت شاخص کل و رشد شاخص فلزات اساسی در پایان هفته کاری

کد خبر 4031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =