کد خبر 4196
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

عقب‌نشینی قیمت آهن‌آلات

عقب‌نشینی قیمت آهن‌آلات

بازار آهن و فولاد روز گذشته بر مدار کاهش نسبی قرار داشت و اغلب مبادی فروش قیمت روز آهن آلات را با اصلاح جزئی عرضه کردند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ بازار آهن و فولاد در روزهای گذشته روی کاهش قیمت‌ها را بر خود دیدند. بسیاری از کارخانه‌ها قیمت محصولات را با کاهش عرضه کردند اما در این میان بنگاه‌هایی بودند که قیمت قبل را برای فروش عرضه می‌کردند. 

بسیاری از کارشناسان صنعت بر این باورند که اصلاح قیمت دلار، دلیل اصلی برای کاهش قیمت‌ آهن بود. به طوریکه روز گذشته دلار از کانال 54 هزار تومان به وارد کانال 53 هزار تومان شد. 

نوسانات قیمتی در بازار آهن روز گذشته را مرور می‌کنیم

 قیمت میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش حدود ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان کاهش یافت و شماری نیز بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن که هفته گذشته به ۲۹ هزار تومان رسیده بود دیروز تا کانال ۲۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و کف قیمت میلگرد آجدار در کانال ۲۵ هزار تومانی اعلام شد به طوری که کف و سقف قیمت این محصول فاصله حدود ۴ هزار تومانی دارد.

قیمت انواع ورق سرد و گرم نیز عمدات با ثبات قیمت همراه بودند اما قیمت ورق آهن در چند کارخانه بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومان کاهش داشت؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه و ورق روغنی هم با کاهش ۲۰۰ تومانی همراه بود.

قیمت روز پروفیل و انواع مختلف آن در چند کارخانه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اصلاح شد اما چند کارخانه هم کماکان ثبات قیمت داشتند. قیمت لوله صنعتی، داربستی، مبلی و انواع لوله‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت نبشی، قیمت انواع ناودانی و سپری هم در چند کارخانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان اصلاح شد و ثبات قیمت هم د برخی مبادی فروش مشهود بود، همچنین قیمت تیرآهن شاخه‌ای در اغلب مبادی فروش ثبات اعلام شد اما برخی سایزهای تیر ذوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایشی بود ولی کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی هم مشاهده شد.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز حاکی است که از عرضه ۱۰۹ هزار تنی آهن اسفنجی حدود ۹۷ درصد آن معامله شد که تقاضای ثبت شده برای این محصول ۱/۳۳ برابر حجم عرضه بود.

با اینکه در ۳ هفته گذشته قیمت آهن اسفنجی افزایش یافته بود اما روز گذشته نسبت به آخرین عرضه حدود ۶۰۰ تومان کاهش داشت که معادل ۵ درصد برآورد شد در نتیجه هر کیلو آهن اسفنجی حدود ۱۲ هزار و ۳۴۶ تومان معامله شد.

اما تنها شرکت‌هایی امکان خرید آهن اسفنجی داشتند که در عرضه پیشین شمش عرضه کرده بودند از همین رو بسیاری از شرکت‌ها نتوانستند شمش مورد نیاز خود را تهیه کنند. گفتنی است از جمله ریسک‌هایی که ممکن است در ماه‌های آتی فعال شود تکرار قطعی برق و کاهش تولید فولاد است که مطابق سال‌های گذشته از ماه خرداد شروع می‌شود. این نوع دستورالعمل‌ها که به محدودیت تقاضا منجر می‌شود ممکن است در ابتدا با هدف مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها ابلاغ و اجرا شود اما ممکن است در بازار غیررسمی افزایش بیشتر قیمت‌ها را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است امروز نیز حدود ۶۵۰ تن میلگرد کلاف عرضه می‌شود که قیمت آن ۲۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه می‌شود که نرخ پایه آن نیز ۱۳ هزار و ۲۱۰ تومان در گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 4196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =